Bu araştırma ile elit düzeyde spor yapanların spora yönelmelerinde eğitim—öğretim kurumlarının etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Samsun Gençlik ve Spor il Müdürlüğüne kayıtlı faal sporcular ile 19 Mayıs Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü'nde öğrenimini sürdüren sporculara anket uygulanmış olup, yapılan değerlendirmeler sonunda öğrencilerin spora başlamalarında öncelikle arkadaş çevresi, aile, spor kulübü, beden eğitimi öğretmeni ve okulun spor alanındaki faaliyetleri: daha sonra ise kitle iletişim araçlarıyla beden eğitimi derslerinin etkili olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerin spora yönelmelerinde öncelik sırası bakımından öğretim kurumlarının geri planda kalması, buralardaki tesis, mazleme, araç-gereç ve teknik donanım gibi unsurlara bağlı olarak beden eğitimi derslerinin amacına uygun işlenmediği veya işlenemediği fikrini kuvvetlendirmektedir.
The purpose of this study is to determine is there is any effect during primary and secondary schools on selecting sports of today's elite athletes. A questionnaire was given to the directory of Youth and Sports of Samsun Province and the athletes at Physical Education first: friendship environment, family, sport club, physical educator and sports activities of scholl, then: with the media communication means and physical education and sport courses on the beginning of students to sports activities Educational foundation effects on directing students towards sports did not become so much. Because those foundations have not enough building, equipment personnel etc. That's why the idea of "the physical education course, have not performed properly for its purpose" are strengthen.
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 14, 1997 |
Submission Date | March 16, 2017 |
Published in Issue | Year 1997 Volume: 2 Issue: 1 |
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.