CAMPING LIFE WITH EXERCISE PROGRAM AND IT'S RELATION WITH SELF-ESTEEM
Year 1997,
Volume: 2 Issue: 4, 29 - 34, 15.10.1997
Erdal Zorba
,
Ali Tekin
,
Selçuk Özdağ
Fahri Akçakoyun
Abstract
In this study there were 75 male children aged 7-11 (25 as control and first group didn't participate in camp). 50 subjects participated in camp but 25 of them (group I) didn't take place in morning and afternoon exercise programme. Gungdr's Self-Esteem Inventory was administered to ail children both before and after camp. The results showed significant difference according to the pre and post test self-esteem scores of children.
References
- 1. Anshel. M. (1986), "Effect of a spors camp experience on the multidimensional self-concepts of boys. Perceptual and motor skills (Missoula, Mont); 63(2) 363-366.
- 2. Aşçı, F. H; Gökmen, H; Tiryaki, G; Aşçı, A; Zorba, E. (1993). "Sportif katılımın liseli erkek öğrencilerin beden bölgelerinden hoşnut olma düzeyleri üzerine etkisi". SBD, (4)3, 38-47.
- 3. Colston, L; Harper, S; Mitchener-Colston, W. (1995). "Voluntering the promote fitness and ca-. rign: a motive for linking college students with mature students". Activities, adaptation, aging (Binghampton, N. Y.); 20 (1), 79-90.
- 4. Coopersmith. S. (1967). The antecedents of self-esteem. SanFransisco: W.H. Freeman.
- 5. Evans, P. K. (1993). "Self-esteem of young children in camp situation". Universty microfilms International, Ann Arbor, Mich.
EGZERSİZ PROGRAMLI KAMP YAŞANTISI VE ÖZSAYGI İLİŞKİSİ
Year 1997,
Volume: 2 Issue: 4, 29 - 34, 15.10.1997
Erdal Zorba
,
Ali Tekin
,
Selçuk Özdağ
Fahri Akçakoyun
Abstract
Bu araştırma; yaşları 7-11 arasında 25 kişilik 3 gruptan oluşan toplam 75 erkek denek üzerinde yapılmıştır. Bu deneklerin 2 grubu (50 kişi) 3 hafta suren yaz kampına katılmış, diğer 25 kişilik (grup 1), kontrol grubu olarak kamp programına katılmamışlardır. Kampa katılan 2 gruptan birincisi kamp süresince her sabah ve akşamüstü egzersiz programına katılırken, ikinci grup kampa katılmış fakat egzersiz programı uygulanmamıştır. Tüm çocuklara kamp öncesinde ve sonrasında özsaygı puanlarını ölçmek için Güngör (1989) tarafından geliştirilen Özsaygı Envanteri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda kampa ve egzersiz programına katılanların pre ve post test sonuçları arasında özsaygı puanları arasında anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır.
References
- 1. Anshel. M. (1986), "Effect of a spors camp experience on the multidimensional self-concepts of boys. Perceptual and motor skills (Missoula, Mont); 63(2) 363-366.
- 2. Aşçı, F. H; Gökmen, H; Tiryaki, G; Aşçı, A; Zorba, E. (1993). "Sportif katılımın liseli erkek öğrencilerin beden bölgelerinden hoşnut olma düzeyleri üzerine etkisi". SBD, (4)3, 38-47.
- 3. Colston, L; Harper, S; Mitchener-Colston, W. (1995). "Voluntering the promote fitness and ca-. rign: a motive for linking college students with mature students". Activities, adaptation, aging (Binghampton, N. Y.); 20 (1), 79-90.
- 4. Coopersmith. S. (1967). The antecedents of self-esteem. SanFransisco: W.H. Freeman.
- 5. Evans, P. K. (1993). "Self-esteem of young children in camp situation". Universty microfilms International, Ann Arbor, Mich.