AN ANALYSIS OF IDEAS OF SPORT WRITERS
Year 1999,
Volume: 4 Issue: 1, 55 - 62, 12.01.1999
Suat Karaküçük
,
Fatih Yenel
Abstract
The aim of this study is to make analysis of messages in sport writigns in ferms negative or pozitive ways and to assess the distrubition of there subjeckt according to branches.
In this research total of 324 writings have written by 123 writers in 24 days in different newspapers such as, Hürriyet, Milliyet, Foto-Maç, Sabah and Radikal were rewieved.
As result, according to general mean of newspapers rate of writings'which gives to readers positive messages is 63.5 %, the others (gives negative message) rate is 36.5% Although Milliyet gives the highest positive messages to readers (86.1%) Sabah and Radikal give the most negative messagen. In the distribution according to barnches footboll took place in the first row among the contents of subjects in writings.
References
- Avrupa Konseyi Parlamento Raporu, R T Ü K İletişim Dergisi, Yıl: I, no: 1, Ağustos-Eylül 1997, s,18-19.
- Belgin K . , "Spor Gazeteciliği Konusundaki Ç a ğ d a ş Gelişmeler", Spor Basını ve Basında Spor 1985 yılı 7. Seminer Tutanakları, Hüriyet Vakfı Eğitim Yayınları, No: 7, İstanbul, 1985
- Beyer E., ; Dictionary of Sport Science, Hoffman, Schorndorf, 1987.
- C ü c e l o ğ l u , D., İçimizdeki Biz, 19. Baskı, Sistem Yayıncılık, istanbul, 1998.
- Cebi, M.S., "Haber İçeriğinin Nesnelliği Efsanesi", Türkiye Sosyal araştırmalar Dergisi, Cilt 1, Sayı 1 , M a r t , 1997. S. 13-44.
SPOR KÖŞE YAZARLARININ OKUYUCUYA YANSITTIĞI GÖRÜŞLERİN BİR ANALİZİ
Year 1999,
Volume: 4 Issue: 1, 55 - 62, 12.01.1999
Suat Karaküçük
,
Fatih Yenel
Abstract
Araştırmanın amacını spor köşe yazılarının içerdiği mesajların olumlu-olumsuz açılardan analizinin yapılması ve yazı konularının branşlara göre dağılımının belirlenmesi oluşturmaktadır.
Araştırmada Hürriyet, Milliyet, Foto-Maç, Sabah ve Radikal gazetelerinin 24 günlük sayılarında yer alan 123 yazarın kaleme aldığı 324 köşe yazısı incelendi.
Sonuç olarak, gazetelerin genel ortalamasına göre okuyucuya pozitif (olumlu) mesaj veren köşe yazısının oranı % 63:5, negatif (olumsuz) mesaj veren köşe yazılarının oranı ise %36.5 olmuştur. Gazetelere göre değerlendirildiğinde ise Milliyet gazetesi okuyucuya en yüksek pozitif mesajı verirken (%86.J). Sabah ve Radikal gazetelerinin okuyucuya negatif mesaj verdikleri belirlenmiştir. Branşlara göre dağılımında ise köşe yazılarının konu içeriklerinin başında %89.8'lik bir oranla futbolun yer aldığı görülmüştür.
References
- Avrupa Konseyi Parlamento Raporu, R T Ü K İletişim Dergisi, Yıl: I, no: 1, Ağustos-Eylül 1997, s,18-19.
- Belgin K . , "Spor Gazeteciliği Konusundaki Ç a ğ d a ş Gelişmeler", Spor Basını ve Basında Spor 1985 yılı 7. Seminer Tutanakları, Hüriyet Vakfı Eğitim Yayınları, No: 7, İstanbul, 1985
- Beyer E., ; Dictionary of Sport Science, Hoffman, Schorndorf, 1987.
- C ü c e l o ğ l u , D., İçimizdeki Biz, 19. Baskı, Sistem Yayıncılık, istanbul, 1998.
- Cebi, M.S., "Haber İçeriğinin Nesnelliği Efsanesi", Türkiye Sosyal araştırmalar Dergisi, Cilt 1, Sayı 1 , M a r t , 1997. S. 13-44.