Abstract
Araştırma; okullardaki eğitim-öğretimin ayrılmaz bir parçası, tamamlayıcısı olarak kabul edilen ve öğrencilerin ders dışı zamanlarda yaptıkları spor, resim, müzik, tiyatro gibi etkinliklerin organizasyon ve uygulamalarına karşı okul yöneticilerinin yaklaşımlarını belirlemeye yöneliktir. Bu amaçla; Ankara ilindeki ilk ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 489 okul yöneticisi (müdür ve müdür yardımcıları) araştırma grubu olarak değerlendirildi. Veriler anket yoluyla elde edildi. Değerler SPSS istatistik paket programında sonuçlandırıldı ve yorumlandı. Araştırma bulguları; okul yöneticilerinin ders dışı etkinliklerin okulda yaygınlaşmasını istediklerini, akademik başanyı artırdığını, kahvehane gibi yerlere gitmenin engellendiğini; ayrıca bu tür faaliyetlerde en fazla beden eğitimi öğretmenlerinden yararlanılmak istendiğini, yönlendirmenin de beden eğitimi öğretmenleri tarafından öncelikle yapılması gerektiğini ortaya koymaktadır. Ders dışı etkinlikleri engelleyen en önemli faktör olarak da velilerin güçlük çıkarması şeklinde belirlenmiştir.