Fiziksel aktivitenin yoğun
olduğu üniversitelerin beden eğitimi ve spor bölümleri ile fiziksel aktivitenin
olmadığı diğer muhtelif bölümlerde okuyan öğrencilerinin sıvı tüketim miktarlarında
bir farklılık bulunup bulunmadığının incelenmesi ve karşılaştırılması amaçlanmıştır.
Araştırma için, Türkiye’nin değişik üniversitelerinin ( Fırat Üniv., Çukurova
Üniv., 18 Mart Üniv., 19 Mayıs Üniv. ve Kafkas Üniv.) beden eğitimi ve spor
bölümleri ile diğer muhtelif bölümlerde okuyan öğrenciler seçilmiştir. 340
beden eğitimi ve spor bölümü öğrencisi (21.02±1.96) ile diğer bölümlerde okuyan
338 öğrenciden (20.80±2.17) oluşan toplam 678 kişilik öğrenci grubuna toplam beş
günlük sıvı tüketimlerini belirleyen bir anket formu uygulanmıştır. İstatistiksel
anlamlılık düzeyi 0,05 ve 0.01 olarak seçilmiştir. Tüketilen sıvılar bakımından,
beden eğitimi bölümleri ile diğer bölümler arasında istatistiksel açıdan anlamlı
bir farklılık olduğu tespit edildi. (P<0.001). Hem beden eğitimi ve spor
bölümlerinde ve hem de diğer bölümlerde günlük en fazla tüketilen sıvının su (%
45.93 oranında 4.58±1.15 bardak veya 916±17.7 cc) olduğu belirlendi. Ayrıca
genel olarak bakıldığı zaman, hafta içinde ve hafta sonunda beden eğitimi ve
spor bölümlerinde okuyan öğrencilerin tükettikleri toplam sıvının (10.75±0.36
bardak veya 2151±71.9 cc), diğer farklı bölümlerdeki öğrencilere (9.23±0.32
bardak veya 1851±63.3 cc) oranla daha fazla olduğu tespit edildi. Araştırmanın
Mart-Nisan (1999) aylarını içine alan mevsim olarak baharda yapılmış olması da
hava şartlarına bağlı olarak günlük su tüketim oranlarını etkileyen bir başka
faktördür. Bu araştırma sonucu, beden eğitimi ve spor bölümleri ile diğer
bölümlerde okuyan öğrencilerin bilinçli olarak sıvı tüketmediklerini
göstermektedir.
The aim of this research is
to find out the differences between the fluid consumption of the students, of
the department physical education and sport, who suffer too much physical
activity in comparing with the rest of other department students. For this
purposes; students from different Turkey universities (F›rat University,
Çukurova University, 18 Mart university, 19 May›s university and Kafkas
University) were selected as subject. Among them 340 was attending to the
physical education and sports department (21.02±1.96) and 338 was attending to
the other department (20.802.17). Total of 678 questionnaire were given to the
students which consisted 8 different question. Moreover another inquirey which
asking the total liquid consumption on five days (three days in week and two
days during the weekends) was also applied, the data which represents the
liquid consumption were analyzed with variance analysis and SSPS 9.01
statistics program. Statistical value were selected also 0.05 and 0.01. In
point of fluid consumption a statistical differences was found between the
students of physical educations and sport department and the rest of others
(P<0.001). Either at the department of physical education and sport or other
department, the prevalent fluid was found as watcher with (45.93 % 4.581.15
glass and/or 9.1617.7 cc). Or the other hand, from the point of general view,
the total fluid that consumpted by the students of physical education and sport
department either in week or at the weekends (10.750.36 glass and/or 215171.9
cc) were much more than the rest of other students (9.230.328 glass and/or
185163.3 cc). Since the research was performed during March-April (1999) period
the water consumption might be effected from weather conditions. This data
indicated that the students who attending either to physical education and
sport and the other departments were not informed in case of fluid consumption.
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2002 |
Submission Date | October 1, 2001 |
Acceptance Date | December 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 7 Issue: 1 |
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.