Research Article
BibTex RIS Cite

YAZ SPOR ÇALIŞMALARININ 9-13 YAŞ GRUBU BİREYLERİN SOSYAL YETKİNLİK BEKLENTİSİNE ETKİSİ

Year 2005, Volume: 10 Issue: 2, 25 - 34, 01.04.2005

Abstract

Bu çalışma, Bursa Gençlik ve Spor il Müdürlüğü (G.S.i.M.) Yaz Spor
Okulundaki çeşitli branşlarda bulunan 9-13 yaş grubu bireylerde sporun Sosyal
Yetkinlik Beklentisine olan etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma Bursa
G.S.i.M. yaz spor okulundaki yüzme, voleybol, hentbol ve basketbol branşlarındaki
toplam 162 deneği kapsamaktadır. Deneklere çalışmanın başında ve dört haftalık
branşa özgü spor eğitiminin sonunda Kişisel Bilgi Formu, Sosyal Yetkinlik
Beklentisi Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 13 istatistik programında;
Wilcoxon işaret testi, Kruskall Wallis, Mann-Whitney U, tek yönlü varyans
analizi ve t testleri kullanılmıştır. Sonuç olarak, yaz spor çalışmalarının
sosyal yetkinlik beklentisi üzerine olumlu bir etkisi bulunduğu tespit edilmiştir.



 

References

  • 1. ALPMAN, C. (2001). Eğitimin Bütünlüğü içinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi, Can Reklamevi Basın Yayın Ofset Matbaacılık, Ankara.
  • 2. AKKÖK, F. (1999). ilköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi Öğretmen El Kitabı. 2. baskı, istanbul: Özgür Yayınları,: 19-21.
  • 3. BANDURA, A., ADAMS, NE., HARDY, GN. (1980). Test of the Generaty of Self-efficacy Theory. Cognitive Therapy And Research. 4:39-66.
  • 4. BANDURA, A. (1989). Regulation Of Cognitive Process Throgh Perceived Self-Efficacy. Developmental Psychology, p.25 (5): 729-735.
  • 5. BARON, RA. (1990). Environmentally Induced Pozitive Affect-its Impact on Self- Efficacy, Task Performance, Negotiation and Conşict. J.Applied Social Psychology,; 20 (5); 368-384.

THE EFFECTS OF SUMMER SPORT SCHOOLS ON SOCİAL SELF-EFFİCACY EXPECTATİON OF 9-13 AGES GROUPS SUBJECTS

Year 2005, Volume: 10 Issue: 2, 25 - 34, 01.04.2005

Abstract

This
study aims to determine ›n Bursa Province Youth and Sport Administration (G.S.‹.M.)
Summer Sport School in various branches at 9-13 age group subjects, sports
effects on Social Self-Efficacy Expectation level. Study includes 162 subjects
in Swimming, voleyball, handball and basketball branches in Bursa GS‹M summer sport
school. At beginning of study and four weeks peculiar to sport education final,
Personal ‹nformation Form, Social Self-Efficacy Expectation Scale and
Assertiveness Inventory have been applied to subjects. While data have been
evaluated at SPSS 13 statistic programme, Wilcoxon Sign Test, Kruskall Wallis,
Mann-Whitney U, One Way Anova and t tests have been used. As a result of the
study rewealed that sports educations Social Self-Efficacy had more significant
effect on students.

References

  • 1. ALPMAN, C. (2001). Eğitimin Bütünlüğü içinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi, Can Reklamevi Basın Yayın Ofset Matbaacılık, Ankara.
  • 2. AKKÖK, F. (1999). ilköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi Öğretmen El Kitabı. 2. baskı, istanbul: Özgür Yayınları,: 19-21.
  • 3. BANDURA, A., ADAMS, NE., HARDY, GN. (1980). Test of the Generaty of Self-efficacy Theory. Cognitive Therapy And Research. 4:39-66.
  • 4. BANDURA, A. (1989). Regulation Of Cognitive Process Throgh Perceived Self-Efficacy. Developmental Psychology, p.25 (5): 729-735.
  • 5. BARON, RA. (1990). Environmentally Induced Pozitive Affect-its Impact on Self- Efficacy, Task Performance, Negotiation and Conşict. J.Applied Social Psychology,; 20 (5); 368-384.
There are 5 citations in total.

Details

Subjects Sports Medicine
Journal Section Articles
Authors

Füsun Öztürk Kuter

Şenay Koparan Şahin

Güven Özkaya This is me

Mehmet Efe This is me

Publication Date April 1, 2005
Submission Date May 6, 2005
Acceptance Date September 27, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Öztürk Kuter, F., Koparan Şahin, Ş., Özkaya, G., Efe, M. (2005). THE EFFECTS OF SUMMER SPORT SCHOOLS ON SOCİAL SELF-EFFİCACY EXPECTATİON OF 9-13 AGES GROUPS SUBJECTS. Gazi Journal of Physical Education and Sport Sciences, 10(2), 25-34.

Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.