The aim
of the study is to evaluate the physical environments in schools of physical
education and sports and 870 students and 330 faculty members from 23 schools
of physical education and sports participated the study. The analysis of the
data collected through quality scale was carried out through SPSS 12.0.
arithmetic means and standard deviations were calculated. In order to reveal
the difference among the groups, t-test was used. As a result, it was found
that the physical environments in the schools of physical education and sports
are neither very good nor bad. Besides this, the state of physical environments
are perceived to be "important" by both students and faculty members.
Moreover, for both current state and degree of importance attached, the difference
among the groups was found to be significant at the level of p<0,001.
Bu araştırmada, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları’na ait fiziki
ortamların değerlendirilmesi amaçlanmış ve çalışmaya 23 Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokulu’ndan 870 öğrenci ile 330 öğretim elemanı katılmıştır. Kalite ölçeği
kullanılarak elde edilen verilerin istatistiksel analizleri, SPSS 12.0 paket
programında yapılarak aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır.
Gruplar arası farklılığı bulmak için bağımsız grup t testi kullanılmıştır.
Sonuç olarak, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları’na ait fiziki ortamların ne
çok iyi ne de zayıf olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında öğrenciler ve öğretim
elemanları fiziki ortamların yeterliliğini "önemli" olarak
görmüşlerdir. Ayrıca, hem mevcut durumda hem de önem derecesinde gruplar arasındaki
farklılık p<0,001 düzeyinde anlamlı bulunmuştur.
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2005 |
Submission Date | October 17, 2005 |
Acceptance Date | February 20, 2006 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 10 Issue: 3 |
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.