Bu çalışma, “Egzersizde Benlik Sunumu Anketi’nin Türkçe versiyonunun
geçerlik ve güvenirliğinin üniversite öğrencileri üzerinde belirlenmesi amacı
ile yapılmıştır. Çalışmaya Ankara’daki 3 üniversiteden yaşları 20 ile 30
arasında değişen 306 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcılara 14 soru
ve iki alt faktörden (izlenim Oluşturma, Başkalarını Etkileme Güdüsü) oluşan
"Egzersizde Benlik Sunumu Anketi" uygulanmıştır. Anketin faktör
yapısının belirlenmesi için yapılan Temel Bileşenler Faktör Analizi varimaks
dönüştürmesi sonrasında 2 faktör yapısı ortaya çıkmıştır. 14 madde 306 öğrenci
için anketin % 72’ sini açıklamaktadır. Temel Bileşenler Faktör Analizi
sonrasında elde edilen faktör yükleri .56 ile .91 arasında değişmektedir.
Anketin Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısı izlenim Oluşturma (faktör 1) alt
boyutu için 0.95, Başkalarını Etkileme Güdüsü (faktör 2) alt boyutu için 0.91
olarak bulunmuştur. Sonuç olarak, Egzersizde Benlik Sunumu Anketi’nin egzersiz
katılımcılarının benlik sunumuna yönelik faktörlerini belirlemede geçerli ve
güvenilir olduğu söylenebilir.
This
study was aimed to examine the reliability and validity of Turkish version of
Self-Presentation in Exercise Questionnaire. 306 university students aged
between 20-30 from three different universities in Ankara voluntarily participated
in this study. Self-Presentation in Exercise Questionnaire (SPEQ) which
consists of 14 items with two factor structure (Impression Construction and
Impression Motivation) were administered to participants. Principle Component
Factor Analysis with Varimax rotation for testing validity of SPEQ supported 2
factors of the SPEQ for 306 university students 14 items explains %72 of
variance. The factor loading of items were ranged between .56 and. .91 To test
the reliability of SPEQ the Cronbach Alpha internal consistency was calculated.
The Cronbach Alpha internal consistency value for Impression Construction
subscale was 0.95 and 0.91 for Impression Motivation subscale. It can be
concluded that SPEQ is a valid and relaible instruments for measuring self-presentational
concerns of exercise participants.
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2005 |
Submission Date | July 6, 2005 |
Acceptance Date | May 5, 2006 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 10 Issue: 4 |
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.