Bu araştırmada, üniversiteye Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ve Özel Yetenek
Sınavı yoluyla alınan öğrencilerin empatik beceri düzeyleri karşılaştırılmaktadır.
Araştırmanın örneklemi toplam 343 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin empatik
beceri düzeyleri Dökmen (1988) tarafından geliştirilen Empatik Beceri Ölçeği –
B Formu ile ölçülmüştür. Verilerin analizinde ise t – testi tekniği
kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulguları, üniversiteye özel yetenek
sınavı ile alınan Resim, Müzik ve Beden Eğitimi ve Spor alanlarında öğrenim
gören öğrencilerin empatik beceri düzeylerini, Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ile
alınan öğrencilerin empatik beceri düzeylerinden daha yüksek olduğunu
göstermektedir.
Empathic
skill levels differences with regard to university entrance exam (Student
Selective Exam and Special Ability Exam) were studied using 343 university
students. Empathic skill levels were measured with Empathic Skill Inventory – B
Form which was developed by Dökmen (1988). The data were analyzed with t – test
technique. The results supported that the empathic skill levels of students who
were enter the university with (Special Ability Exam) were higher than other
students who were enter the university with ÖSS exam.
Education of University The Level of Empathic Ability Special Ability Examination General Examination
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2005 |
Submission Date | September 12, 2005 |
Acceptance Date | January 2, 2006 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 10 Issue: 4 |
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.