Research Article
BibTex RIS Cite

THE MODELS AND MEASURING INSTRUMENTS OF SERVICE QUALITY FOR ASSESSING THE QUALITY OF SPORTS SERVICES

Year 2008, Volume: 13 Issue: 3, 35 - 48, 15.07.2008

Abstract

The aim of the research
introduces conceptual background of service quality and existing model and
measuring instruments of service quality towards organizations which supply
sport services with different objectives. At this frame, given knowledge about
existing model and measuring instruments of service quality in the literature
and the knowledge could contribute to organizations which supply sport services
and researches that will carried out in the future towards sport services. 

References

  • AKBABA, A. (2007). Hizmet işletmelerinde Hizmet Kalitesinin Ölçümüne Yönelik Yaklaşımlar. Hizmet Kalitesi, Kavramlar, Yaklaşımlar, Uygulamalar. Ed: Ş. Gümüşoğlu, i. Pırnar, P. Akan, A. Akbaba. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • AMMAN, M.T. (2000). Spor Sosyolojisi. Sporda Sosyal Bilimler. Alfa Basım, istanbul.
  • ANDERSON, E.W., FORNELL, C., LEHMANN, D.R. (1994). Customer Satisfaction, Market Share, and Profitability: Findings From Sweden. Journal of Marketing, 58(3), 53-66.
  • BARNES, B.R. (2007). Analysing Service Quality: The Case of Post-Graduate Chinese Students, Total Quality Management, 18(3), 313-331.
  • BITNER, M.J. (1990). Evaluating Service Encounters Effects of Physical Surroundings and Employee Responses. Journal of Marketing, 54(2), 69-82.

SPOR HİZMETLERİ KALİTESİNİ DEĞERLENDİRMEDE KULLANILABİLECEK HİZMET KALİTESİ MODELLERİ VE ÖLÇÜM ARAÇLARI

Year 2008, Volume: 13 Issue: 3, 35 - 48, 15.07.2008

Abstract

Bu çalışmanın amacı,
farklı amaçlarla spor hizmeti sunan organizasyonlara yönelik hizmet kalitesi
kavramı ile mevcut hizmet kalitesi model ve ölçüm araçlarını tanıtmaktır. Bu
çerçevede literatürde yer alan model ve ölçüm araçları hakkında bilgiler
verilmiş ve bu bilgilerin spor hizmeti sunan organizasyonlar ile spor
hizmetlerine yönelik olarak yapılacak araştırmalara yön verebileceği
düşünülmektedir.

References

  • AKBABA, A. (2007). Hizmet işletmelerinde Hizmet Kalitesinin Ölçümüne Yönelik Yaklaşımlar. Hizmet Kalitesi, Kavramlar, Yaklaşımlar, Uygulamalar. Ed: Ş. Gümüşoğlu, i. Pırnar, P. Akan, A. Akbaba. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • AMMAN, M.T. (2000). Spor Sosyolojisi. Sporda Sosyal Bilimler. Alfa Basım, istanbul.
  • ANDERSON, E.W., FORNELL, C., LEHMANN, D.R. (1994). Customer Satisfaction, Market Share, and Profitability: Findings From Sweden. Journal of Marketing, 58(3), 53-66.
  • BARNES, B.R. (2007). Analysing Service Quality: The Case of Post-Graduate Chinese Students, Total Quality Management, 18(3), 313-331.
  • BITNER, M.J. (1990). Evaluating Service Encounters Effects of Physical Surroundings and Employee Responses. Journal of Marketing, 54(2), 69-82.
There are 5 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Süleyman Murat Yıldız

Publication Date July 15, 2008
Submission Date March 14, 2017
Acceptance Date September 11, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 13 Issue: 3

Cite

APA Yıldız, S. M. (2008). THE MODELS AND MEASURING INSTRUMENTS OF SERVICE QUALITY FOR ASSESSING THE QUALITY OF SPORTS SERVICES. Gazi Journal of Physical Education and Sport Sciences, 13(3), 35-48.

Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.