Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öğretim materyalleri tasarlama ve geliştirme aşamalarında başta sunum programları olmak üzere görsel ve işitsel öğretim materyalleri geliştirirken hangi noktalara dikkat ettiklerini ve ne tür güçlüklerle karşılaştıklarını belirlemektir. Araştırma, betimsel yöntemin kullanıldığı tarama modelinde yürütülmüş nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 32 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri açık uçlu soru tekniğine uygun olarak yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan bir görüşme formu ile toplanmıştır. Toplanan veriler doküman incelemesi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak: Öğretmen adayları sunum programı kullanarak öğretim amaçlı materyal geliştirirken görsel tasarım ve mesaj tasarımı açısından bakıldığında alan yazında belirtilen ilkelere genelde uymaktadırlar. Öte yandan materyal ile konuyu ilişkilendirmede, grup ile ortak karar almada ve temaya uygun animasyon, resim bulmada güçlük yaşamakta olduklarını belirtmişlerdir.
The purpose of this research is the design and development stages of teaching materials for teachers using presentation programs to determine which points to pay attention and what kind of difficulties they encountered. The study used a descriptive survey model of the method is a qualitative study was conducted. The study group is 32 student teachers. The research data in accordance with the technique of open‐ended questions were collected by using a semi‐structured interview consisting of questions. The collected data were evaluated by the method of document analysis. In conclusion, the teaching program using presentation material for teaching purposes is usually abide by the principles set out in the literature in developing the design of the message. On the other hand, linking the issue with the material, the group with a common theme, the appropriate decision‐making and animation, stated that they were experiencing difficulty finding a picture.
Other ID | JA56JU86RY |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2015 |
Submission Date | May 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 1 |