Bu araştırma betimsel bir çalışma olup, ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Çalışmanın amacı devlet okullarında ve özel okullarda öğrenim gören ortaöğretim yaş grubu öğrencilerinin, öğrenme stillerini incelemek, inceleme sonuçlarını sınıflara göre ayırıp karşılaştırmak ve aynı zamanda cinsiyet değişkeninin öğrenme stiline etkisini araştırmaktır. Verilerin toplanmasında Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Araştırma 2013-2014 eğitimöğretim yılı güz döneminde, Amasya ve Tokat ilinde bulunan devlet okullarındaki ve özel okullardaki ortaokul öğrencilerinin öğrenme stillerini belirlemek ve öğrenme stillerinin cinsiyet, okul türü, başarı durumu değişkenleriyle karşılaştırılmasını araştırmaktadır. Araştırmadaki örneklem N=430 kişi olup kolay ulaşılabilir örneklem seçim yöntemiyle belirlenmiştir. Ortaokul öğrencilerinin cinsiyet, genel başarı durumu ile öğrenme stilleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ancak öğrencilerin devam ettikleri okul türü ile öğrenme stilleri arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Bu farlılık ise devlet okulları lehinedir. Bu bulgular ışığında öğrenme şekillerinin kişisel olduğu ve her bireyin öğrenme stilinin farklı olduğu sonucuna varabiliriz. Bu nedenle öğrencilerin öğrenme stillerini tespit edip öğrenme- öğretmen sürecinin kişilerin öğrenme stillerine göre planlanması bireylerin öğrenmesinde faydalı olabilir.
This research is a descriptive study and the relational model was conducted. The aim is to examine the learning skills of secondary class students in private and state schools and to get out if there is any relationship due to sex, class and learning skills. The Kolb Learning Style Inventory was used for the data collections. This research was conducted with secondary class private and state schools in Amasya and Tokat during 2013-2014 academic years. In addiction this research aims to define the learning skills of students in relationship to sex, school and academic success. For this the scale was conducted with 430 students. Secondary students gender, there was no significant difference between learning styles and success in general. However, the type of school they attend students were found to be a significant difference between learning styles. These differences in favor of the public schools. These findings suggest that there is a personal way of learning, and we can conclude that in the light of each individual's learning style is different. Therefore, to detect students' learning styles and learning styles of individuals based on the planning of teacher-learning process can be useful in the learning of individuals
Other ID | JA54BJ93PP |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2015 |
Submission Date | May 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 1 |