BibTex RIS Cite

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÜRESEL BAĞLANTILAR ÖĞRENME ALANINA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 129 - 150, 01.06.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanı’na yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere göre tespit etmektir. Tarama modelinde olan araştırmanın nicel örneklemini maksimum çeşitliliği sağlayan 894 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Nicel verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır. Veriler üzerinde; frekans ve yüzdeler, aritmetik ortalama, t testi ve tek yönlü varyans analizi teknikleri kullanılarak analiz yapılmıştır. Araştırma sonunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının; insan hakları, sosyal adalet, eşitlik, dünyanın ortak yaşam olduğu algısı, yeryüzü kaynaklarının verimli kullanılması konularının Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda daha fazla yer alması yönünde bir tutum içerisinde oldukları belirlenmiştir.

INVESTIGATION OF THE ATTITUDES OF SOCIAL TEACHER  CANDIDATES, TOWARDS GLOBAL CONNECTIONS LEARNING  DOMAIN OF IN TERMS OF SEVERAL VARIABLES

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 129 - 150, 01.06.2016

Abstract

The purpose of this research is to determine investigate the attitudes of study Social Studies 
Curriculum  for  Social  Studies  teacher  candidates  to  determine  their  attitudes  towards  Global 
Connections Learning Space based on several variables. Sample of quantitative  research survey 
model  that  ensures maximum  diversity  constitutes  894  social  studies  teachers.  The  analysis  of 
quantitative data using SPSS statistical software package is used. On the data;  frequencies and 
percentages,  mean,  t‐test  and  analysis  is  performed  using  one‐way  analysis  of  variance 
techniques.  Social  Studies  teacher  candidates  at  the  end  of  the  research;  human  rights,  social 
justice,  equality,  the  world's  perception  of  that  common  life,  an  attitude  towards  taking more 
space  in  the  Social  Studies  Curriculum  issues  of  efficient  use  of  the  earth's  resources  is 
determined that the flasher.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA84DB64TG
Journal Section Educational Sciences and Field Education Studies
Authors

Melek Körükcü This is me

Mehmet Şahingöz This is me

Publication Date June 1, 2016
Submission Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Körükcü, M., & Şahingöz, M. (2016). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÜRESEL BAĞLANTILAR ÖĞRENME ALANINA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 129-150.