BibTex RIS Cite

ÇALIŞANLARIN EĞİTİM İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAYA YÖNELİK LİSANSÜSTÜ EĞİTİM MODELİ: MESLEKİ BİLİM UZMANLIĞI

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 81 - 92, 01.06.2016

Abstract

Ekonomik krizlerin ve teknolojik gelişmelerin belirleyici olduğu günümüzde ülkelerin, rekabet güçlerini artırmak için eğitim sistemlerinde köklü değişiklikler yapmaları zorunlu hale gelmiştir. Eğitimin her aşamasında gerçekleştirilen reform çalışmalarında yükseköğretim artık bir istisna olmaktan çıkmış, ülkeler yüksek öğretim sistemlerinde de çağın gereklerine ayak uydurabilmek amacı ile alternatif programlar hazırlayarak veya var olan programların işlevselliğini artırıcı önlemler alarak katılmaktadır. Bu anlamda özellikle yükseköğretimde var olan eğitim programlarının ve geleneksel lisansüstü eğitim uygulamalarının (yüksek lisans ve doktora) işgücü arzını karşılayabilecek dinamizme ve donanıma sahip olmadığı ifade edilmektedir. Bu geleneksel lisansüstü programlarının meslek erbabı bireylerin ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olması, yüksek öğretim kurumlarını alternatif poyramlar tasarlayarak meslek sahip bireylerin mesleklerinde uzmanlaşmalarına ve çağın ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirilmelerine katkı sağlayabilecekleri programlar tasarlamalarını zorunlu hale getirmiştir. Alternatif arayışlar arasında yer alan Mesleki Bilim Uzmanlığı (MBU) uygulamaları incelendiğinde yeniden yapılanma sürecindeki yükseköğretim sistemlerine alternatif bir lisansüstü eğitim programı modeli olarak değerlendirilebilir. Bu çalışmanın amacı MBU programlarını tanıtmaktır.

A POST GRADUATE DEGREE MODEL TO SUPPORT  EMPLOYEES: PROFESSIONAL SCIENCE MASTER’S DEGREE

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 81 - 92, 01.06.2016

Abstract

Today financial crises and technological developments are pushing educational systems to respond  societies’  needs  to  educate  skilled  workforce  to  keep  their  development.  Shift  in educational systems are being observed in any stages. Thus, higher education institutions are not exceptions and they indeed also seek ways to update traditional programs and find alternative programs  to  increase  their  effectives  to  contribute  to  their  society.  In  this  regard,  existing traditional  graduate  programs  are  realized  to  be  in  short  of  equipping  workforce  to  fulfill  the requirements of changing world. This inadequacy is especially critical for employees who are in need  for  professional  development  that  can  be  provided  through  graduate  education opportunities.  So,  higher  education  institutions  look  for  alternative  degrees  to  help  individuals who are in workforce to respond their needs and equip them with necessary skills through these programs.  The  purpose  of  this  paper  is  to  introduce  a  program  that  can  remedy  this  problem. This paper provides a brief history and specific examples of Professional Science Master’s degree programs that can support higher education institutions that are in demand for higher education reform.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA74YR48VS
Journal Section Educational Sciences and Field Education Studies
Authors

Yavuz Saka This is me

Publication Date June 1, 2016
Submission Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Saka, Y. (2016). ÇALIŞANLARIN EĞİTİM İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAYA YÖNELİK LİSANSÜSTÜ EĞİTİM MODELİ: MESLEKİ BİLİM UZMANLIĞI. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 81-92.