BibTex RIS Cite

ÇOKTAN SEÇMELİ MADDE TİPLERİ VE FEN EĞİTİMİNDE KULANILAN ÖRNEKLERİ

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 151 - 170, 01.06.2016

Abstract

Çoktan seçmeli testler eğitim sistemimizin en fazla kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarından biridir. Bu testlerin çok fazla tercih edilmesinin nedenleri arasında objektif ve kolay puanlanabilmesi, kapsam geçerliğinin yüksek olması, farklı düzeylerde soru sormaya imkan sağlaması yer almaktadır. Bunun yanında şans başarısının bulunması ve sınırlı sayıdaki seçenek arasından en uygunun seçilmesi gibi sınırlılıkları da bulunmaktadır. Bu çalışmada önerilen çoktan seçmeli madde türü özellikle bu iki sınırlılığı belirli ölçüde ortadan aldırmak amacıyla kullanılabilir. Bu madde tipinde öğrencilere hazır seçenekler yanında cevaplarını yazabilecekleri alternatif bir seçenek daha sunulmaktadır. Böylece öğrenciler hazır seçenekler arasında doğru cevabı bulamadığında çok fazla sayıda olasılığı olan bir cevaplama durumu ile karşı karşıya kalacaklardır. Ayrıca her zaman için doğru cevabın bu alternatif seçenek olabileceği düşünüleceğinden doğru yanıtı şansla bu olasılığı da azalacaktır. Bu madde türünün kullanılması, düzeltme formülü kullanılması gerekliliğini azaltacağından hiç bilmeyenle biraz bileni ayırt etme imkanı sağlayacaktır. Bu çalışmada fen bilimleri derslerine yönelik ulusal ve uluslararası sınavlarda çıkan farklı tipteki maddeler ile bu madde tipinin bazı sınırlılıklarını ortadan kaldırabilecek madde tipine yönelik örnekler verilmiştir.

MULTIPLE‐CHOICE ITEM TYPES AND EXAMPLES USED IN  SCIENCE EDUCATION

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 151 - 170, 01.06.2016

Abstract

Abstract: Multiple‐choice test is one of the mostly used measurement and evaluation tools in  education  system.  Their  objectivity,  easy  scoring,  high  scope  validity,  opportunities  to  ask questions  at  different  levels  are  among  the  reasons  why  this  test  type  is  mostly  preferred. Nevertheless, they have some restrictions such as chance success, selecting the most appropriate one  from  limited  options.  Multiple‐choice  item  type,  which  recommended  in  this  study,  can  be used  in  order  to  eliminate  especially  these  two  restrictions  to  some  extent.  In  this  item  type, students  are  provided  with  an  alternative  choice  to  write  their  own  answers  as  well  as  ready‐made choices. Thus, students can find a way to express their own answers when they cannot find the right answers among the given choices. Moreover, this method will reduce the chance factor as  this  alternative  choice  can  be  thought  as  the  right  answer.  Since  using  this  item  type  will reduce the necessity for correction formula, it will distinguish those who know a little or none. In this  study,  there  are  different  item  types  from  national  and  international science exams  and some samples which can eliminate some restrictions of these item types.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA37KA86YN
Journal Section Educational Sciences and Field Education Studies
Authors

Süleyman Yaman This is me

Publication Date June 1, 2016
Submission Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Yaman, S. (2016). ÇOKTAN SEÇMELİ MADDE TİPLERİ VE FEN EĞİTİMİNDE KULANILAN ÖRNEKLERİ. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 151-170.