Bu araştırmada fizik öğretmen adaylarının radyoaktivite konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde geleneksel öğretim yöntemi ve modellemenin etkisi araştırılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının nükleer olaylara kaşı tutumu ve cinsiyetin, radyoaktivite konusundaki kavram yanılgıları üzerinde etkili olup olmadığı da incelenmiştir. Bu amaçla araştırma 2015‐2016 güz döneminde Nükleer Fizik I ve Nükleer Fizik Laboratuarı I derslerine devam eden 16 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada tek gruplu öntest‐sontest deneysel deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak iki aşamalı Kavram Yanılgısı Belirleme Testi ön ve son test olarak kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının öntest ve sontest sonuçları arasında anlamlı düzeyde farklılık elde edilmemiştir. Cinsiyet değişkenine göre öğretmen adaylarının test puanlarında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının nükleer olaylara karşı tutumlarına göre test puanlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.
The study has investigated the effect of the use of traditional teaching method and use of modeling in removing the misconceptions on radioactivity of prospective physics teachers. In addition, prospective teachers’ attitudes against nuclear incident and gender was also examined whether acting on misconceptions about radioactivity. For this purpose, research was conducted on 16 prospective teachers of ongoing Nuclear Physics I and Nuclear Physics Laboratory I courses in 2015‐2016 autumn semester. One group pretest and posttest design was used in the study. Two stage Misconception Determination Test was used as a pre and post test. At the end of the research, there was no significant difference of prospective teachers according to gender between pretest and posttest points. In addition, there was no significant difference in the test scores of prospective teachers according to their attitudes towards nuclear incident.
Other ID | JA92PN55VB |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2016 |
Submission Date | September 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 3 |