BibTex RIS Cite

FİZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ RADYOAKTİVİTE KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARININ GİDERİLMESİNDE MODELLEMENİN ETKİSİ

Year 2016, Volume: 2 Issue: 3, 181 - 192, 01.09.2016

Abstract

Bu araştırmada fizik öğretmen adaylarının radyoaktivite konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde geleneksel öğretim yöntemi ve modellemenin etkisi araştırılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının nükleer olaylara kaşı tutumu ve cinsiyetin, radyoaktivite konusundaki kavram yanılgıları üzerinde etkili olup olmadığı da incelenmiştir. Bu amaçla araştırma 2015‐2016 güz döneminde Nükleer Fizik I ve Nükleer Fizik Laboratuarı I derslerine devam eden 16 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada tek gruplu öntest‐sontest deneysel deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak iki aşamalı Kavram Yanılgısı Belirleme Testi ön ve son test olarak kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının öntest ve sontest sonuçları arasında anlamlı düzeyde farklılık elde edilmemiştir. Cinsiyet değişkenine göre öğretmen adaylarının test puanlarında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının nükleer olaylara karşı tutumlarına göre test puanlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.

THE EFFECT OF MODELING IN REMOVING THE  MISCONCEPTIONS ON RADIOACTIVITY OF PROSPECTIVE  PHYSICS TEACHERS

Year 2016, Volume: 2 Issue: 3, 181 - 192, 01.09.2016

Abstract

The study has investigated the effect of the use of traditional teaching method and use of modeling  in  removing  the  misconceptions  on  radioactivity  of  prospective  physics  teachers.  In addition, prospective teachers’ attitudes against nuclear incident and gender was also examined whether acting on misconceptions about radioactivity. For this purpose, research was conducted on 16 prospective teachers of ongoing Nuclear Physics I and Nuclear Physics Laboratory I courses in  2015‐2016  autumn  semester.  One  group  pretest  and  posttest  design  was  used  in  the  study. Two stage Misconception Determination Test was used as a pre and post test. At the end of the research,  there  was  no  significant  difference  of  prospective  teachers  according  to  gender between pretest and posttest points. In addition, there was no significant difference in the test scores of prospective teachers according to their attitudes towards nuclear incident.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA92PN55VB
Journal Section Educational Sciences and Field Education Studies
Authors

Mustafa Bakaç This is me

Aslıhan Taşoğlu This is me

Publication Date September 1, 2016
Submission Date September 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Bakaç, M., & Taşoğlu, A. (2016). FİZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ RADYOAKTİVİTE KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARININ GİDERİLMESİNDE MODELLEMENİN ETKİSİ. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 181-192.