Bu çalışmanın amacı, Fizik öğretmen adaylarının Fizik dersinde yaratıcı dramanın bir öğretim yöntemi olarak kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak planlanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını Gazi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 21 öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile toplanmış ve içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında, çalışmadan sonra öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik bakış açılarının olumlu yönde değişiklik gösterdiği görülmüştür. Bunun yanı sıra, öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun fizik derslerinde yaratıcı drama yönteminin kullanılabileceğini düşündükleri ve kendi meslek hayatlarında kullanmak istedikleri görülmüştür. Yaratıcı drama yönteminin en önemli faydasının, fizik konuları ile günlük yaşam arasında bağlantı kurmayı kolaylaştırması olduğunu belirtmişlerdir. Yaratıcı drama yöntemini kullanırken en fazla dersi planlama ve sınıf hâkimiyeti konularında zorlanacaklarını ifade etmişlerdir.
The purpose of this study is to identify the opinions of physics teacher candidates about using of creative drama in physics courses as a teaching method. The research was planned as a qualitative study. Participants of the study were teacher candidates who are attending at Gazi Education Faculty enrolled in Physics Education Department. Data for this study was collected through semi‐structured interviews and analyzed through the content analysis technique. In the light of the information obtained, the perspective of teacher candidates has developed in a positive way after the study. Besides this, it was concluded that the majority of the teacher candidates think that drama is available in physics courses and the teacher candidates wanted to use creative drama in their career. The teacher candidates stated that the most important benefits of creative drama was to facilitate of connection to physical issues and daily life. They have also stated that they think they will be forced to plan the lesson and class domination most when using the method of creative drama.
Other ID | JA88TC67UY |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2016 |
Submission Date | September 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 3 |