BibTex RIS Cite

YETERSİZLİKTEN ETKİLENMİŞ ÇOCUKLARIN SOSYAL KABULLERİNİ SAĞLAMADA KAYNAŞTIRMAYA HAZIRLIK ETKİNLİKLERİNİN ETKİSİ

Year 2016, Volume: 2 Issue: 3, 211 - 232, 01.09.2016

Abstract

Bu araştırmanın genel amacı, uygulanan kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin, normal gelişim gösteren çocukların yetersizlikten etkilenmiş akranlarına yönelik sosyal kabul düzeylerini değerlendirmek ve sosyal kabul düzeylerinin kalıcılığını izlemektir. Bu araştırma, yetersizlikten etkilenmiş çocukların sosyal kabullerini sağlamada kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin etkisini belirlemeyi amaçlayan ön test ‐ son test kontrol gruplu deneysel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015–2016 eğitim‐öğretim yılında, Ankara İli’nde yer alan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi İlköğretim Okulu’nda, ilkokul 3. sınıfta bulunan ve normal gelişim gösteren 82 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla Sosyal Kabul Ölçeği‐SKÖ (Friendship Activity Scale) kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin uygulanması öncesinde deney ve kontrol grubundaki katılımcıların yetersizlikten etkilenmiş akranlarına yönelik sosyal kabul düzeylerinin benzer olduğunu göstermekte iken, uygulanan kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri deney grubunda yer alan katılımcıların yetersizlikten etkilenmiş akranlarına yönelik sosyal kabul düzeylerini önemli ölçüde artırmıştır. Ek olarak, izleme verileri toplanmış ve uygulanan kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin uygulama sonrasında da etkisini sürdürdüğü bulgulanmıştır. Araştırma bulguları tartışılmış ve uygulamalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.

THE IMPACT OF INCLUSION PREPARATION ACTIVITIES ON  INCREASING SOCIAL ACCEPTANCE OF CHILDREN WITH  DISABILITIES

Year 2016, Volume: 2 Issue: 3, 211 - 232, 01.09.2016

Abstract

The  general  purpose  of  this  study  is  to  assess  the  level  of  social  acceptance  of  normally developing peers towards children with disabilities along with the inclusion preparation activities and  monitor  permanence  of  social  acceptance  level.  This  study  is  a  pre‐posttest  control  group experimental  research  aiming  to  identify  the  impact  of  inclusion  preparation  activities  on increasing social acceptance of children with disabilities. The study group is composed of 82 3rd grade  normally  developing  children  getting  education  at  an  official  Primary  School  attached  to Ministry  of  National  Education  for  2015‐2016  academic  year  in  Ankara  Province.  Friendship Activity Scale has been used as a tool to collect research data. While the research results show that  the  level  of  social  acceptance  of  participants  in  experimental  and  control  groups  towards children  with  disabilities  are  quite  similar  before  the  implementation  of  inclusion  preparation activities,  following  the  implementation  the  social  acceptance  level  of  the  participants  in experimental  group  towards  children  with  disabilities  has  been  increased  significantly.  In addition,  monitoring  data  were  collected  and  it  has  been  discovered  that  the  implemented inclusion preparation activities endured their effect after the implementation. Research findings were discussed and suggestions were made regarding the implementation.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA93RM47YN
Journal Section Educational Sciences and Field Education Studies
Authors

Ufuk Özkubat

Hanifi Sanır This is me

Gökhan Töret This is me

Arif Babacan This is me

Publication Date September 1, 2016
Submission Date September 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Özkubat, U., Sanır, H., Töret, G., Babacan, A. (2016). YETERSİZLİKTEN ETKİLENMİŞ ÇOCUKLARIN SOSYAL KABULLERİNİ SAĞLAMADA KAYNAŞTIRMAYA HAZIRLIK ETKİNLİKLERİNİN ETKİSİ. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 211-232.