Bu araştırmanın genel amacı, uygulanan kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin, normal gelişim gösteren çocukların yetersizlikten etkilenmiş akranlarına yönelik sosyal kabul düzeylerini değerlendirmek ve sosyal kabul düzeylerinin kalıcılığını izlemektir. Bu araştırma, yetersizlikten etkilenmiş çocukların sosyal kabullerini sağlamada kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin etkisini belirlemeyi amaçlayan ön test ‐ son test kontrol gruplu deneysel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015–2016 eğitim‐öğretim yılında, Ankara İli’nde yer alan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi İlköğretim Okulu’nda, ilkokul 3. sınıfta bulunan ve normal gelişim gösteren 82 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla Sosyal Kabul Ölçeği‐SKÖ (Friendship Activity Scale) kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin uygulanması öncesinde deney ve kontrol grubundaki katılımcıların yetersizlikten etkilenmiş akranlarına yönelik sosyal kabul düzeylerinin benzer olduğunu göstermekte iken, uygulanan kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri deney grubunda yer alan katılımcıların yetersizlikten etkilenmiş akranlarına yönelik sosyal kabul düzeylerini önemli ölçüde artırmıştır. Ek olarak, izleme verileri toplanmış ve uygulanan kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin uygulama sonrasında da etkisini sürdürdüğü bulgulanmıştır. Araştırma bulguları tartışılmış ve uygulamalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
The general purpose of this study is to assess the level of social acceptance of normally developing peers towards children with disabilities along with the inclusion preparation activities and monitor permanence of social acceptance level. This study is a pre‐posttest control group experimental research aiming to identify the impact of inclusion preparation activities on increasing social acceptance of children with disabilities. The study group is composed of 82 3rd grade normally developing children getting education at an official Primary School attached to Ministry of National Education for 2015‐2016 academic year in Ankara Province. Friendship Activity Scale has been used as a tool to collect research data. While the research results show that the level of social acceptance of participants in experimental and control groups towards children with disabilities are quite similar before the implementation of inclusion preparation activities, following the implementation the social acceptance level of the participants in experimental group towards children with disabilities has been increased significantly. In addition, monitoring data were collected and it has been discovered that the implemented inclusion preparation activities endured their effect after the implementation. Research findings were discussed and suggestions were made regarding the implementation.
Other ID | JA93RM47YN |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2016 |
Submission Date | September 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 3 |