BibTex RIS Cite

KÜRESEL SORUNLARIN İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ YERİ

Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 1 - 12, 01.06.2017

Abstract

Bu çalışmanın amacı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığınca 18.08.2016 tarihinde yayınlanan ve 2017-2018 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanacak olan, Hazırlık sınıfı bulunan Ortaöğretim Kurumları İngilizce Dersi (Hazırlık, 9,10,11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programlarına küresel sorunların ne kadar dâhil edildiğini ortaya koymaktır. Nitel bir araştırma özelliği gösteren bu çalışmada araştırmanın verileri doküman analizi tekniği ile elde edilmiştir. Beş farklı kademe için hazırlanmış olan programların öğeleri (tema, kazanımlar, beceriler ve örnek kullanım) literatürde belirtilen küresel sorunlar açısından bir değerlendirmeye tutularak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, tüm kademelerdeki programlarda küresel sorunlara bir şekilde değinildiği görülmüş, ancak küresel dünyada iletişimin en önemli araçlarından olan İngilizce dersinin doğası gereği, kültürel açıdan zengin olan bu dersin öğretim programlarında küresel sorunlara daha fazla değinilmesi gerekliliği önerisinde bulunulmuştur.

The Prominence of Global Issues in The English Curricula

Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 1 - 12, 01.06.2017

Abstract

The aim of this study is to investigate how much the global issues are reflected in the English Curricula in secondary education institutions with English preparatory classes (Preparatory, 9, 10, 11 and 12th Classes) published by Turkish Board of Education in 18.08.2016 and planned to be implemented starting from the 2017-2018 academic year. The data of the study with qualitative research design was made by document analysis technique. The components of the curricula (theme, functions, skills and sample usage) prepared for the five stages were analyzed in terms of global issues. The results of the study indicate that global issues are somehow dealt with all the stages whereas by its very nature, the suggestion that the English language and courses should have dealt more with the global issues was made

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA82HR55ES
Journal Section Educational Sciences and Field Education Studies
Authors

A. Selcen Arslangilay This is me

Publication Date June 1, 2017
Submission Date June 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Arslangilay, A. S. (2017). KÜRESEL SORUNLARIN İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ YERİ. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-12.