Bu çalışmanın amacı, fizik dersi öğretim
programında yer alan 11. sınıflara ait manyetizma konusunda TGA (Tahmin
et-Gözle-Açıkla) stratejisine dayalı bir deney etkinliği geliştirilerek fizik
öğretmenlerin kullanımına sunmak ve görüşlerini almaktır. Tasarlanan bu
etkinlikle mıknatıs, alternatif akım, elektromanyetik indüklenme, manyetik alan
gibi kavram veya kavramlar arası ilişkilerin anlaşılması amaçlanmıştır. Bu
etkinlik öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerini
geliştirmekle birlikte bilimsel süreç becerilerini kazandıracak niteliktedir.
Betimsel nitelik taşıyan bu çalışma, amacı doğrultusunda olgubilim araştırma
yöntemi kapsamında yürütülmüştür. TGA stratejisine göre hazırlanan etkinlik
planı ve deney videosu 12 fizik öğretmeni ile paylaşılmıştır. Öğretmenler
etkinlik planı ve deney videosu doğrultusunda deney etkinliğini uygulamıştır.
Öğretmenlerle etkinlik hakkında yarı-yapılandırılmış görüşmeler
gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerden, bu deney etkinliğinin birebir
aynısını öğretmenlerin % 62’sinin ilgili konunun öğretiminde hiç yapmadığı
anlaşılmıştır. Çalışma sonunda, bu etkinliğinin kolaylıkla uygulanabileceği,
öğrencilerin ilgisini çekebileceği, manyetizma konusu ile ilgili kavramların
daha iyi anlaşılmasına yardımcı olacağı ve öğretmenlerin tamamının manyetizma
konusunda bu deneyden faydalanabileceğini sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this research is to develop an
experimental activity based on the POE (Predictive-Visual-Explain) strategy on
the magnetism involved in the physics teaching program belonging to the 11th
grade and present it to the use of physics teachers and take their opinions.
The purpose of this activity is to understand the relationships between
concepts or concepts such as magnet, alternating current, electromagnetic
induction, magnetic field. This activity will improve students' cognitive,
emotional and psychomotor skills and gain scientific process skills. This descriptive study has been carried out by a phenomenology research
method. The activity plan and experiment videos prepared according to the POE strategy
were shared with 12 physics teachers. Teachers practiced experiment activity in
the direction of the activity plan and experiment videos. Semi-structured
interviews were held with teachers on the activity. From the data obtained, it
was understood that 62% of the teachers did not exacly the same this experiment
activity at all in the teaching of the relevant subject. At the end of the
study, it has been reached that this activity can be applied easily, students
can draw interest, help to understand the concepts related to magnetism and all
teachers can benefit from this experiment on magnetism.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2018 |
Submission Date | December 25, 2017 |
Acceptance Date | March 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |