Öğrenim yaşamları
boyunca öğrenciler dinlediklerini, okuduklarını, duygu ve düşüncelerini ifade
etmek ve not almak için yazıyı kullanırlar. El yazısını edinme süreci oldukça
zahmetli ve çocuk için yorucudur. Yazmayı öğrenirken zorlanan öğrenciler
kolaylıkla yazmaya karşı olumsuz bir tutum geliştirebilir. Yazmaya ve not
almaya karşı bu isteksizlik öğrencilerin akademik başarılarını da olumsuz
etkileyebilmektedir. Bu nedenle yazma sürecinin önemli bir boyutu olan kalem tutuşun
doğru öğrenilmesi önem arz etmektedir. Kalemin doğru tutuşunu destekleyebilecek
kalem tutuş aparatları bu noktada yanlış kalem tutuştan kaynaklanan yazma
sorunlarının giderilmesine yardımcı olabilir. Ülkemizde özellikle ilkokulda
kullanılan kalemlerde kalem tutuşu destekleyen araçlar kullanılmamaktadır. Bu
araştırmanın amacı kalem tutuş aparatının ilkokul öğrencilerinin kalem
tutuşlarına etkisini incelemektir. Bu araştırma, kalem tutuş aparatlarının
ilkokul öğrencilerinin kalem tutuşlarına etkisini belirlemeye yönelik bir
çalışmadır. Bu nedenle araştırmada tek gruplu öntest-sontest deneysel desen
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 129 ilkokul birinci sınıf
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı
tarafından geliştirilen “Kalem tutuş değerlendirme formu” kullanılmıştır.
Öğrencilerin kalem tutuş aparatını kullanmadan ve sonrasında kullanarak aynı
metni iki defa yazmaları istendi ve bu süreçte öğrencilerin fotoğrafları
çekildi. Fotoğraflar “Kalem tutuş değerlendirme formu” kullanılarak incelendi.
Elde edilen veriler betimsel analiz teknikleri kullanılarak çözümlendi.
Araştırmanın sonuçları öğrenciler aparat kullandıklarında T1 (tripot tutuş)
şeklinde kalem tutan öğrenci sayısı 10 (8%)’den 81 (63%)’e çıkmıştır. Bu da
aparatların öğrencilerin kalem tutuşları üzerinde oldukça etkili olduğunu
göstermektedir. Birçok araştırma tripod tipinde kalem tutuşu önermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | March 26, 2019 |
Submission Date | December 28, 2018 |
Acceptance Date | January 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |