Bu çalışmada ortaokul öğretmenleri için bir profesyonel gelişim programı hazırlanmış ve onların fiziksel programlamaya yönelik algılarını ve deneyimlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Tek durum çalışması deseninde yürütülen araştırma, yedi ortaokul öğretmeninin gönüllü katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Fiziksel programlama ortamı olarak Arduino’nun kullanıldığı araştırmada, öğretmenlerinin profesyonel gelişimini sağlamaya yönelik olarak onlara on saatlik bir eğitim verilmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme ve araştırmacının gözlemlerinin yer aldığı günlük notlar ile elde edilmiştir. İçerik analizi ile verilerin analiz edildiği araştırma sonucunda, öğretmenlerin fiziksel programlamaya yönelik algılarının olumlu olduğu, eğlenerek öğrendikleri ve yaşadıkları öğrenme deneyiminden memnun oldukları bulunmuştur. Araştırmada ayrıca öğretmenlerin değişkenler, operatörler, kontrol yapıları ve döngüler gibi programlamanın soyut kavramlarını öğrendikleri, devrelerde ya da kodlardaki hataları tespit edip düzeltebildikleri bulunmuştur. Araştırmaya katılan tüm öğretmenlerin Arduino ile fiziksel programlama becerisi kazandıkları, verilen projeleri tamamladıkları, projeleri ilk tamamlayanları kutladıkları, birbirleriyle işbirliği içerisinde oldukları, projeleri tamamlamaya bağlı olarak öz güvenlerinin geliştiği ve projelerini sosyal medya ortamlarında paylaştıkları görülmüştür. Öğretmenlerin fiziksel programlamaya yönelik deneyimleri ve duyuşsal tepkileri birlikte ele alındığında, öğretmenlerin eğlenerek öğrendikleri, etkileşimli nesneler tasarlamaktan mutlu oldukları, öğrenme sürecinde kendilerini heyecanlı ve meraklı hissettikleri, öğrenme sürecinden memnun oldukları ve benzer öğrenme etkinliklerine katılmayı istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen bir diğer sonuç ise öğretmenlerin derslerinde ve TÜBİTAK tarafından desteklenen projelerde Arduino ile fiziksel programlamaya yer vermek ve ortak bir proje grubu oluşturmak istemeleri olmuştur.
Fiziksel programlamaya yönelik algı Fiziksel programlamaya yönelik deneyim Ortaokul öğretmenleri Arduino Fiziksel programlama FeteMM
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | October 14, 2019 |
Submission Date | July 5, 2019 |
Acceptance Date | September 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 |