Bu çalışmanın amacı 5E modeline göre planlanan ve kavram karikatürleri ile desteklenen ders içeriklerinin göçmen öğrencilerin matematik dersindeki geometri başarılarına, geometriye yönelik tutumlarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini incelemektir. Bu çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modeli kullanılmıştır. Araştırma 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Konya ili Karatay ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunda öğrenim görmekte olan 5. sınıf 39 göçmen öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örnekleme kullanılmıştır. Deney grubunda kavram karikatürü destekli 5E modeline göre tasarlanmış matematik öğretimi ve kontrol grubunda mevcut öğretim programına göre öğretim yapılmıştır. Her iki gruba uygulanan öğretim aynı öğretmen tarafından ve matematik öğretim programında yer aldığı gibi her hafta 5 saat olmak üzere 6 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Araştırmada geometri tutum ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen geometri başarı testi öğrencilere ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Altı haftalık öğretim sürecinin bitiminden 8 hafta sonra geometri başarı testi kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS istatistiksel paket programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre kavram karikatürleri ile ders işlenen deney grubu öğrencilerinin geometri başarıları, geometriye yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığında mevcut programa göre ders işlenen kontrol grubu öğrencilerine göre 0.05 anlamlılık düzeyinde pozitif yönde bir fark tespit edilmiştir. Sonuç olarak kavram karikatürü destekli 5E modeli uygulamasının 5. sınıf göçmen öğrencilerinin geometri başarılarına, öğrenilenlerin kalıcılığına ve geometriye yönelik tutumlarına olumlu etkisinin olduğu belirlenmiştir. Kavram karikatürlerinin matematik öğrenme ve öğretme sürecindeki olumlu etkileri göz önünde bulundurularak matematik ders kitapları kavram karikatürleri ile zenginleştirilerek hazırlanabilir.
Kavram karikatürleri 5E modeli Göçmen öğrenciler Geometri başarısı Geometriye yönelik tutum Öğrenmenin kalıcılığı 5. sınıf
Bu araştırma Gazi Üniversitesi Rektörlüğü Etik Komisyonu’nun 09.03.2023 tarihinde 04 sayılı toplantısında alınan 2023-333 nolu karar ile etik yönden uygun bulunmuştur.
This study examines how course content structured around the 5E instructional model and enriched with concept cartoons influences immigrant students' geometry achievement, attitudes toward geometry, and retention of learning in mathematics. In this study, a quasi-experimental design model with a pretest-posttest control group was used. The study was conducted with 39 fifth-grade immigrant students in a public middle school in Karatay district of Konya province in the 2022-2023 academic year. In this study, simple random sampling was used. In the experimental group, mathematics teaching was designed according to the 5E model, supported by concept cartoons, and in the control group, teaching was carried out according to the current curriculum. The instruction to both groups was carried out by the same teacher for 6 weeks, 5 hours each week, as included in the mathematics curriculum. In the study, the geometry attitude scale and the geometry achievement test developed by the researcher were applied to the students as a pretest and a posttest. The geometry achievement test was applied as a retention test 8 weeks after the end of the six-week teaching process. The SPSS statistical package program was used to analyze the data. According to the findings, there was a positive difference at the 0.05 significance level in the geometry achievement, attitudes towards geometry, and retention of learning of the experimental group students who were taught with concept cartoons compared to the control group students taught through the current curriculum. As a result, it was determined that the concept cartoon-supported 5E model application positively affected 5th-grade immigrant students' geometry achievement, retention of learning, and attitudes towards geometry. Considering the positive effects of concept cartoons in mathematics learning and teaching processes, mathematics textbooks can be prepared by enriching them with concept cartoons.
Concept cartoons 5E model Immigrant students Geometry achievement Attitudes towards geometry Retention of learning 5th grade
This research has been deemed ethically acceptable by the Ethics Committee of Gazi University Rectorate in its decision No. 2023-333 taken at its meeting No. 04 on 09.03.2023.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Mathematics Education |
Authors | |
Early Pub Date | August 1, 2025 |
Publication Date | August 1, 2025 |
Submission Date | March 5, 2025 |
Acceptance Date | July 29, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 11 Issue: 2 |