Araştırmanın amacı, uygulanmakta olan biyoloji öğretim programının mesleki ve teknik liselerde görevli öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilip yeni bir taslak program ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubu, Ankara Merkezde yer alan 45 meslek lisesinde görevli 103 biyoloji öğretmeni ve 622 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada görüşler anketler yoluyla toplanmıştır. Veriler SPSS 16.0 programı ile analiz edilmiş ve biyoloji dersinin fotosentez konusu için yeni bir taslak öğretim programı hazırlanmıştır. Tasarlanan yeni öğretim programı deneysel yöntemle uygulanmıştır. Sonuçta yeni programla başarının daha yüksek olduğu ve öğrencilerin derse daha iyi motive oldukları görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Mesleki ve Teknik Liseler, Mevcut Biyoloji Öğretim Programı, Biyoloji Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Görüşleri, Mesleki ve Teknik Liseler İçin Yeni Biyoloji Öğretim Programı
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 35 Issue: 3 |