Bu çalışma; Türkiye’de akıllı tahta ile yapılan çalışmaların eğilimlerini belirlemek için, 2008-2015 yılları arasındaki tez ve makale çalışmalarını içerik analizi ile incelemeyi he amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırma verileri için; YÖK Ulusal Tez Merkezi, ULAKBİM, Google Akademik, Dergi Park, Türk Eğitim İndeksi(TEI), ASSOS İndeks taranmış ve ulaşım sağlanan 33 adet tez, 39 adet makale araştırma kapsamına alınmıştır. Bu çalışmaların; yıllara, araştırma konularına, veri toplama araçlarına, çalışılan yönteme, çalışma grubuna, referans sayılarına, hedef kitleye, araştırma yapılan dergi ve üniversiteye göre dağılımlarına bakılmıştır. Yapılan çalışmaların; 2014-2015 yılları arasında artış gösterdiği ve en fazla çalışmanın Gazi Üniversitesinde yapıldığı, değerlendirme ve görüş inceleme konularının yoğun olarak çalışıldığı, daha çok nitel ve karma araştırma yöntemlerinin kullanıldığı, çalışma gruplarını ağırlıklı olarak ortaokul öğrencilerinin ve öğretmenlerin oluşturduğu, ölçme araçları anket, tutum ve açık uçlu sorularından sıklıkla yararlanıldığı saptanmıştır. Çalışmanın akıllı tahta çalışmaları ile ilgili derinlemesine bir bakış açısı sağlayacağı düşünülmektedir
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 36 Issue: 1 |