BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Etkileşim Kaygısı İle Mutluluk Arasındaki İlişki: Yalnızlığın Aracı Rolü

Year 2016, Volume: 36 Issue: 1, 0 - 0, 26.04.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinde sosyal etkileşim kaygısı ile mutluluk arasındaki ilişkide yalnızlığın aracı rolünün incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Fırat Üniversitesi’nde öğrenim gören 324 kadın, 270 erkek olmak üzere 594 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak; Etkileşim Kaygısı Ölçeği, UCLA Yalnızlık Ölçeği ile Oxfort Mutluluk Ölçeği Kısa Formu kullanılmıştır. Araştırmada veriler korelasyon ve regresyon teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; sosyal etkileşim kaygısının yalnızlığı ve mutluluğu yordadığı, yalnızlığın mutluluğu yordadığı ve sosyal etkileşim kaygısı ile mutluluk arasındaki ilişkide yalnızlığın kısmi aracılık ettiği sonucuna ulaşılmıştır.  

References

  • Breen, W. E. ve Kashdan, T. B. (2011). Anger Suppression After Imagined Rejection among Individuals with Social Anxiety. Journal of Anxiety Disorders, 25(7), 879-887.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, Ö., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (15. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Caplan, S. E. (2006). Relations among Loneliness, Social Anxiety, and Problematic internet use. CyberPsychology & Behavior, 10(2), 234-242.
  • Cenkseven, F. ve Akbaş, T. (2007). Üniversite Öğrencilerinde Öznel ve Psikolojik İyi Olmanın Yordayıcılarının İncelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(27), 43-65.
  • Cheng, H. ve Furnham, A. (2002). Personality, Peer Relations, and Self-Confidence as Predictors of Happiness and Loneliness. Journal of Adolescence, 25(3), 327-339.
  • Cooper, H., Okamura, L. ve McNeil, P. (1995). Situation and Personality Correlates of Psychological Well-Being: Social Activity and Personal Control. Journal of Research in Personality, 29(4), 395-417.
  • Coşkun, H. (2009). Etkileşim Kaygısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikoloji Yazıları, 12(23), 41-49.
  • Crawford, A. M. ve Manassis, K. (2011). Anxiety, Social Skills, Friendship Quality, and Peer Victimization: An İntegrated Model. Journal of Anxiety Disorders, 25(7), 924-931.
  • Çevik, N. (2010). Lise Öğrencilerinin Öznel İyi Oluşlarını Yordayan Bazı Değişkenler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Demir, A. (1989). UCLA Yalnızlık Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. Psikoloji Dergisi, 7(23), 14-18.
  • Demir, M. ve Weitekamp, L. A. (2007). I am so Happy’ Cause Today I Found My Friend: Friendship and Personality as Predictors of Happiness. Journal of Happiness Studies, 8(2), 181-211.
  • Diener, E. ve Seligman, M. E. (2002). Very Happy People. Psychological Science, 13(1), 81-84.
  • Diener , E. (1984). Subjective Well-Being. Psychological Bulletin, 95, 542-575.
  • Doğan, T. ve Çötok, N. A. (2011). Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formunun Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(36), 165-170.
  • Durak-Batıgün, A. (2008). İntihar Olasılığı ve Cinsiyet: İletişim Becerileri, Yaşamı Sürdürme Nedenleri, Yalnızlık ve Umutsuzluk Açısından Bir İnceleme. Türk Psikoloji Dergisi, 23(62), 65-75.
  • Erözkan, A. (2011). Investigation of Social Anxiety with Regards to Anxiety Sensitivity, Self-Esteem, and İnterpersonal Sensitivity. Elementary Education Online, 10(1), 338-347.
  • Fernandez, K. C., Levinson, C. A. ve Rodebaugh, T. L. (2012). Profiling Predicting Social Anxiety from Facebook Profiles. Social Psychological and Personality Science, 3(6), 706-713.
  • Frey, B. S. ve Stutzer, A. (2002). Happiness and Economics: How the Economy and İnstitutions Affect Human Well-Being. Princeton: Princeton University Press.
  • Gudiño, O. G. ve Lau, A. S. (2010). Parental Cultural Orientation, Shyness, and Anxiety in Hispanic Children: An Exploratory Study. Journal of Applied Developmental Psychology, 31(3), 202-210.
  • Harris, R. A., Qualter, P. ve Robinson, S. J. (2013). Loneliness Trajectories from Middle Childhood to Pre-Adolescence: Impact on Perceived Health and Sleep Disturbance. Journal of Adolescence, 36(6), 1295-1304.
  • Heinrich, L. M. ve Gullone, E. (2006). The Clinical Significance of Loneliness: A Literature Review. Clinical Psychology Review, 26(6), 695-718.
  • Holder, M. D. ve Coleman, B. (2009). The Contribution of Social Relationships to Children’s Happiness. Journal of Happiness Studies, 10(3), 329-349.
  • Jang, M. ve Kim, Y. H. (2012). The Effect of Group Sandplay Therapy on the Social Anxiety, Loneliness and Self-Expression of Migrant Women in İnternational Marriages in South Korea. The Arts in Psychotherapy, 39(1), 38-41.
  • Johnson, H. D., Lavoie, J. C.ve Mahoney, M. (2001). Interparental Conflict and Family Cohesion Predictors of Loneliness, Social Anxiety, and Social Avoidance in Late Adolescence. Journal of Adolescent Research, 16(3), 304-318.
  • Kashdan, T. B. (2007). Social Anxiety Spectrum and Diminished Positive Experiences: Theoretical Synthesis and Meta-Analysis. Clinical Psychology Review, 27(3), 348-365.
  • Kashdan, T. B. ve Roberts, J. E. (2007). Social Anxiety, Depressive Symptoms, and Post-Event Rumination: Affective Consequences and Social Contextual Influences. Journal of Anxiety Disorders, 21(3), 284-301.
  • Kashdan, T. B. (2004). The Neglected Relationship Between Social İnteraction Anxiety and Hedonic Deficits: Differentiation From Depressive Symptoms. Journal of Anxiety Disorders, 18(5), 719-730.
  • Levine, M. (2000). The Positive Psychology of Buddhism and Yoga: Paths to a Mature Happiness. New York: Psychology Press.
  • Lyubomirsky, S., Sheldon, K. M. ve Schkade, D. (2005). Pursuing Happiness: The Architecture of Sustainable Change. Review of General Psychology, 9(2), 111- 131.
  • Matthews, D. W. (1993). Relationship Basics. North Carolina: North Carolina Cooperative Extension Service.
  • Mattick, R. P. ve Clarke, J. C. (1998). Development and Validation of Measures of Social Phobia Scrutiny Fear and Social İnteraction Anxiety. Behaviour Research and Therapy, 36(4), 455-470.
  • Michail, M. ve Birchwood, M. (2014). Social Anxiety in First-Episode Psychosis: The Role of Childhood Trauma and Adult Attachment. Journal of Affective Disorders, 163, 102-109.
  • Moore, D. ve Schultz Jr, N. R. (1983). Loneliness at Adolescence: Correlates, Attributions, and Coping. Journal of Youth and Adolescence, 12(2), 95-100.
  • Myers, D. G. ve Diener, E. (1995). Who is Happy?. Psychological Science, 6(1), 10-19.
  • Naragon-Gainey, K., Rutter, L. A. ve Brown, T. A. (2014). The Interaction of Extraversion and Anxiety Sensitivity on Social Anxiety: Evidence of Specificity Relative to Depression. Behavior Therapy, 45(3), 418-429.
  • Öztürk, A. ve Mutlu, T. (2010). The Relationship Between Attachment Style, Subjective Well-Being, Happiness and Social Anxiety among University Students’. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 9, 1772-1776.
  • Peplau, L. A. (1982). Loneliness: A Sourcebook of Current Theory, Research, and Therapy. New York: John Wiley & Sons Inc.
  • Perlman, D. ve Peplau, L. A. (1981). Toward a Social Psychology of Loneliness. Personal Relationships, 3, 31-56.
  • Riggio, R. E., Watring, K. P. ve Throckmorton, B. (1993). Social Skills, Social Support, and Psychosocial Adjustment. Personality and Individual Differences,15(3), 275-280.
  • Ryff, C. D. (1989). Happiness is Everything, or is İt? Explorations on the Meaning of Psychological Well-Being. Journal of Personality And Social Psychology, 57(6), 1069.
  • Safren, S. A., Turk, C. L. ve Heimberg, R. G. (1998). Factor Structure of the Social İnteraction Anxiety Scale and the Social Phobia Scale. Behaviour Research and Therapy, 36(4), 443-453.
  • Schinka, K. C., van Dulmen, M. H., Mata, A. D., Bossarte, R. ve Swahn, M. (2013). Psychosocial predictors and outcomes of loneliness trajectories from childhood to early adolescence. Journal of Adolescence, 36(6), 1251-1260.
  • Schlenker, B. R. ve Leary, M. R. (1982). Social anxiety and self-presentation: A conceptualization model. Psychological Bulletin, 92(3), 641.
  • Sears, R. R. (1977). Sources of life satisfactions of the Terman gifted men. American Psychologist, 6, 476−482.
  • Selfhout, M. H., Branje, S. J., Delsing, M., Ter Bogt, T. F. ve Meeus, W. H. (2009). Different Types of Internet Use, Depression, and Social Anxiety: The Role of Perceived Friendship Quality. Journal of Adolescence, 32(4), 819-833.
  • Sluis, R. A. ve Boschen, M. J. (2014). Fear of Evaluation in Social Anxiety: Mediation of Attentional Bias to Human Faces. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 45(4), 475-483.
  • Spokas, M., Luterek, J. A. ve Heimberg, R. G. (2009). Social Anxiety and Emotional supprEssion: The Mediating Role of Beliefs. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 40(2), 283-291.
  • Teo, A. R., Lerrigo, R. ve Rogers, M. A. (2013). The Role of Social Isolation in Social Anxiety Disorder: A systematic Review and Meta-Analysis. Journal of Anxiety Disorders, 27(4), 353-364.
  • Teppers, E., Luyckx, K., A Klimstra, T. ve Goossens, L. (2013). Loneliness and Facebook Motives in Adolescence: A longitudinal Inquiry into Directionality of Effect. Journal of Adolescence, 5, 37, 691–699.
  • Tkach, C. ve Lyubomirsky, S. (2006). How do People Pursue Happiness?: Relating Personality, Happiness-İncreasing Strategies, and Well-Being. Journal of Happiness Studies, 7(2), 183-225.
  • Tuzgöl-Dost, M. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 132-142.
  • Uchida, Y., Norasakkunkit, V. ve Kitayama, S. (2004). Cultural Constructions of Happiness: Theory and Emprical Evidence. Journal of Happiness Studies, 5(3), 223-239.
  • Vaidya, A. (2014). Happiness Correlates of Personality among College Students. International Journal of Innovative Research and Development, 3, 3, 328-334.
  • Van Dulmen, M. H. ve Goossens, L. (2013). Loneliness Trajectories. Journal of Adolescence, 36(6), 1247-1249.
  • Weiss, R. S. (1973). Loneliness: The experience of Emotional and Social İsolation. Cambridge: The MIT Press.
  • Yılmaz, E. ve Altınok, V. (2009). Okul Yöneticilerinin Yalnızlık ve Yaşam Doyum Düzeylerinin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi,15(3), 451-470.
Year 2016, Volume: 36 Issue: 1, 0 - 0, 26.04.2016

Abstract

References

  • Breen, W. E. ve Kashdan, T. B. (2011). Anger Suppression After Imagined Rejection among Individuals with Social Anxiety. Journal of Anxiety Disorders, 25(7), 879-887.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, Ö., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (15. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Caplan, S. E. (2006). Relations among Loneliness, Social Anxiety, and Problematic internet use. CyberPsychology & Behavior, 10(2), 234-242.
  • Cenkseven, F. ve Akbaş, T. (2007). Üniversite Öğrencilerinde Öznel ve Psikolojik İyi Olmanın Yordayıcılarının İncelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(27), 43-65.
  • Cheng, H. ve Furnham, A. (2002). Personality, Peer Relations, and Self-Confidence as Predictors of Happiness and Loneliness. Journal of Adolescence, 25(3), 327-339.
  • Cooper, H., Okamura, L. ve McNeil, P. (1995). Situation and Personality Correlates of Psychological Well-Being: Social Activity and Personal Control. Journal of Research in Personality, 29(4), 395-417.
  • Coşkun, H. (2009). Etkileşim Kaygısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikoloji Yazıları, 12(23), 41-49.
  • Crawford, A. M. ve Manassis, K. (2011). Anxiety, Social Skills, Friendship Quality, and Peer Victimization: An İntegrated Model. Journal of Anxiety Disorders, 25(7), 924-931.
  • Çevik, N. (2010). Lise Öğrencilerinin Öznel İyi Oluşlarını Yordayan Bazı Değişkenler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Demir, A. (1989). UCLA Yalnızlık Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. Psikoloji Dergisi, 7(23), 14-18.
  • Demir, M. ve Weitekamp, L. A. (2007). I am so Happy’ Cause Today I Found My Friend: Friendship and Personality as Predictors of Happiness. Journal of Happiness Studies, 8(2), 181-211.
  • Diener, E. ve Seligman, M. E. (2002). Very Happy People. Psychological Science, 13(1), 81-84.
  • Diener , E. (1984). Subjective Well-Being. Psychological Bulletin, 95, 542-575.
  • Doğan, T. ve Çötok, N. A. (2011). Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formunun Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(36), 165-170.
  • Durak-Batıgün, A. (2008). İntihar Olasılığı ve Cinsiyet: İletişim Becerileri, Yaşamı Sürdürme Nedenleri, Yalnızlık ve Umutsuzluk Açısından Bir İnceleme. Türk Psikoloji Dergisi, 23(62), 65-75.
  • Erözkan, A. (2011). Investigation of Social Anxiety with Regards to Anxiety Sensitivity, Self-Esteem, and İnterpersonal Sensitivity. Elementary Education Online, 10(1), 338-347.
  • Fernandez, K. C., Levinson, C. A. ve Rodebaugh, T. L. (2012). Profiling Predicting Social Anxiety from Facebook Profiles. Social Psychological and Personality Science, 3(6), 706-713.
  • Frey, B. S. ve Stutzer, A. (2002). Happiness and Economics: How the Economy and İnstitutions Affect Human Well-Being. Princeton: Princeton University Press.
  • Gudiño, O. G. ve Lau, A. S. (2010). Parental Cultural Orientation, Shyness, and Anxiety in Hispanic Children: An Exploratory Study. Journal of Applied Developmental Psychology, 31(3), 202-210.
  • Harris, R. A., Qualter, P. ve Robinson, S. J. (2013). Loneliness Trajectories from Middle Childhood to Pre-Adolescence: Impact on Perceived Health and Sleep Disturbance. Journal of Adolescence, 36(6), 1295-1304.
  • Heinrich, L. M. ve Gullone, E. (2006). The Clinical Significance of Loneliness: A Literature Review. Clinical Psychology Review, 26(6), 695-718.
  • Holder, M. D. ve Coleman, B. (2009). The Contribution of Social Relationships to Children’s Happiness. Journal of Happiness Studies, 10(3), 329-349.
  • Jang, M. ve Kim, Y. H. (2012). The Effect of Group Sandplay Therapy on the Social Anxiety, Loneliness and Self-Expression of Migrant Women in İnternational Marriages in South Korea. The Arts in Psychotherapy, 39(1), 38-41.
  • Johnson, H. D., Lavoie, J. C.ve Mahoney, M. (2001). Interparental Conflict and Family Cohesion Predictors of Loneliness, Social Anxiety, and Social Avoidance in Late Adolescence. Journal of Adolescent Research, 16(3), 304-318.
  • Kashdan, T. B. (2007). Social Anxiety Spectrum and Diminished Positive Experiences: Theoretical Synthesis and Meta-Analysis. Clinical Psychology Review, 27(3), 348-365.
  • Kashdan, T. B. ve Roberts, J. E. (2007). Social Anxiety, Depressive Symptoms, and Post-Event Rumination: Affective Consequences and Social Contextual Influences. Journal of Anxiety Disorders, 21(3), 284-301.
  • Kashdan, T. B. (2004). The Neglected Relationship Between Social İnteraction Anxiety and Hedonic Deficits: Differentiation From Depressive Symptoms. Journal of Anxiety Disorders, 18(5), 719-730.
  • Levine, M. (2000). The Positive Psychology of Buddhism and Yoga: Paths to a Mature Happiness. New York: Psychology Press.
  • Lyubomirsky, S., Sheldon, K. M. ve Schkade, D. (2005). Pursuing Happiness: The Architecture of Sustainable Change. Review of General Psychology, 9(2), 111- 131.
  • Matthews, D. W. (1993). Relationship Basics. North Carolina: North Carolina Cooperative Extension Service.
  • Mattick, R. P. ve Clarke, J. C. (1998). Development and Validation of Measures of Social Phobia Scrutiny Fear and Social İnteraction Anxiety. Behaviour Research and Therapy, 36(4), 455-470.
  • Michail, M. ve Birchwood, M. (2014). Social Anxiety in First-Episode Psychosis: The Role of Childhood Trauma and Adult Attachment. Journal of Affective Disorders, 163, 102-109.
  • Moore, D. ve Schultz Jr, N. R. (1983). Loneliness at Adolescence: Correlates, Attributions, and Coping. Journal of Youth and Adolescence, 12(2), 95-100.
  • Myers, D. G. ve Diener, E. (1995). Who is Happy?. Psychological Science, 6(1), 10-19.
  • Naragon-Gainey, K., Rutter, L. A. ve Brown, T. A. (2014). The Interaction of Extraversion and Anxiety Sensitivity on Social Anxiety: Evidence of Specificity Relative to Depression. Behavior Therapy, 45(3), 418-429.
  • Öztürk, A. ve Mutlu, T. (2010). The Relationship Between Attachment Style, Subjective Well-Being, Happiness and Social Anxiety among University Students’. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 9, 1772-1776.
  • Peplau, L. A. (1982). Loneliness: A Sourcebook of Current Theory, Research, and Therapy. New York: John Wiley & Sons Inc.
  • Perlman, D. ve Peplau, L. A. (1981). Toward a Social Psychology of Loneliness. Personal Relationships, 3, 31-56.
  • Riggio, R. E., Watring, K. P. ve Throckmorton, B. (1993). Social Skills, Social Support, and Psychosocial Adjustment. Personality and Individual Differences,15(3), 275-280.
  • Ryff, C. D. (1989). Happiness is Everything, or is İt? Explorations on the Meaning of Psychological Well-Being. Journal of Personality And Social Psychology, 57(6), 1069.
  • Safren, S. A., Turk, C. L. ve Heimberg, R. G. (1998). Factor Structure of the Social İnteraction Anxiety Scale and the Social Phobia Scale. Behaviour Research and Therapy, 36(4), 443-453.
  • Schinka, K. C., van Dulmen, M. H., Mata, A. D., Bossarte, R. ve Swahn, M. (2013). Psychosocial predictors and outcomes of loneliness trajectories from childhood to early adolescence. Journal of Adolescence, 36(6), 1251-1260.
  • Schlenker, B. R. ve Leary, M. R. (1982). Social anxiety and self-presentation: A conceptualization model. Psychological Bulletin, 92(3), 641.
  • Sears, R. R. (1977). Sources of life satisfactions of the Terman gifted men. American Psychologist, 6, 476−482.
  • Selfhout, M. H., Branje, S. J., Delsing, M., Ter Bogt, T. F. ve Meeus, W. H. (2009). Different Types of Internet Use, Depression, and Social Anxiety: The Role of Perceived Friendship Quality. Journal of Adolescence, 32(4), 819-833.
  • Sluis, R. A. ve Boschen, M. J. (2014). Fear of Evaluation in Social Anxiety: Mediation of Attentional Bias to Human Faces. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 45(4), 475-483.
  • Spokas, M., Luterek, J. A. ve Heimberg, R. G. (2009). Social Anxiety and Emotional supprEssion: The Mediating Role of Beliefs. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 40(2), 283-291.
  • Teo, A. R., Lerrigo, R. ve Rogers, M. A. (2013). The Role of Social Isolation in Social Anxiety Disorder: A systematic Review and Meta-Analysis. Journal of Anxiety Disorders, 27(4), 353-364.
  • Teppers, E., Luyckx, K., A Klimstra, T. ve Goossens, L. (2013). Loneliness and Facebook Motives in Adolescence: A longitudinal Inquiry into Directionality of Effect. Journal of Adolescence, 5, 37, 691–699.
  • Tkach, C. ve Lyubomirsky, S. (2006). How do People Pursue Happiness?: Relating Personality, Happiness-İncreasing Strategies, and Well-Being. Journal of Happiness Studies, 7(2), 183-225.
  • Tuzgöl-Dost, M. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 132-142.
  • Uchida, Y., Norasakkunkit, V. ve Kitayama, S. (2004). Cultural Constructions of Happiness: Theory and Emprical Evidence. Journal of Happiness Studies, 5(3), 223-239.
  • Vaidya, A. (2014). Happiness Correlates of Personality among College Students. International Journal of Innovative Research and Development, 3, 3, 328-334.
  • Van Dulmen, M. H. ve Goossens, L. (2013). Loneliness Trajectories. Journal of Adolescence, 36(6), 1247-1249.
  • Weiss, R. S. (1973). Loneliness: The experience of Emotional and Social İsolation. Cambridge: The MIT Press.
  • Yılmaz, E. ve Altınok, V. (2009). Okul Yöneticilerinin Yalnızlık ve Yaşam Doyum Düzeylerinin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi,15(3), 451-470.
There are 56 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Yasin Demir

Mustafa Kutlu

Publication Date April 26, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 36 Issue: 1

Cite

APA Demir, Y., & Kutlu, M. (2016). Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Etkileşim Kaygısı İle Mutluluk Arasındaki İlişki: Yalnızlığın Aracı Rolü. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1).
AMA Demir Y, Kutlu M. Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Etkileşim Kaygısı İle Mutluluk Arasındaki İlişki: Yalnızlığın Aracı Rolü. GEFAD. April 2016;36(1).
Chicago Demir, Yasin, and Mustafa Kutlu. “Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Etkileşim Kaygısı İle Mutluluk Arasındaki İlişki: Yalnızlığın Aracı Rolü”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 36, no. 1 (April 2016).
EndNote Demir Y, Kutlu M (April 1, 2016) Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Etkileşim Kaygısı İle Mutluluk Arasındaki İlişki: Yalnızlığın Aracı Rolü. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 36 1
IEEE Y. Demir and M. Kutlu, “Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Etkileşim Kaygısı İle Mutluluk Arasındaki İlişki: Yalnızlığın Aracı Rolü”, GEFAD, vol. 36, no. 1, 2016.
ISNAD Demir, Yasin - Kutlu, Mustafa. “Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Etkileşim Kaygısı İle Mutluluk Arasındaki İlişki: Yalnızlığın Aracı Rolü”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 36/1 (April 2016).
JAMA Demir Y, Kutlu M. Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Etkileşim Kaygısı İle Mutluluk Arasındaki İlişki: Yalnızlığın Aracı Rolü. GEFAD. 2016;36.
MLA Demir, Yasin and Mustafa Kutlu. “Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Etkileşim Kaygısı İle Mutluluk Arasındaki İlişki: Yalnızlığın Aracı Rolü”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 36, no. 1, 2016.
Vancouver Demir Y, Kutlu M. Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Etkileşim Kaygısı İle Mutluluk Arasındaki İlişki: Yalnızlığın Aracı Rolü. GEFAD. 2016;36(1).