Araştırma, farklı öğrenme stillerine sahip hemşirelik öğrencilerinin web tabanlı Hasta Eğitimi dersinin tasarımına ilişkin görüşlerinin belirlemesi amacıyla planlandı. Araştırma, tanımlayıcı ve kesitsel nitelikte gerçekleştirildi. Araştırmanın çalışma grubunu, bir Hemşirelik Fakültesi’nde 2013-2014 öğretim yılı güz döneminde web tabanlı Hasta Eğitimi dersine kayıtlı ve araştırmaya katılmayı kabul eden 152 öğrenci oluşturdu. Veriler, Bilgi Formu, Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri ve Web Tabanlı Öğretim Ortamlarını Değerlendirme Ölçeği kullanılarak toplandı. Araştırmaya katılan öğrencilerin çoğunluğu kadın olup yaş ortalamaları 20,01±2,44’tür.Öğrencilerin çoğunluğunun kendine ait bilgisayarı vardır, tamamı internet kullanmaktadır. Araştırmada öğrencilerin; ağırlıklı olarak özümseyen ve ayrıştıran öğrenme
stilline sahip oldukları, web tabanlı Hasta eğitimi dersinin tasarımının geneline, sayfa düzeni, renk, tipografi, görseller, hareketli görüntüler, gezinme ve yönlendirme, içerik ve işlevsellik boyutlarına ilişkin olumlu görüşlere sahip oldukları, web tabanlı Hasta eğitimi dersinin tasarımının sayfa düzeni, renk, tipografi, görseller, hareketli görüntüler, gezinim ve yönlendirme, içerik ve işlevsellik boyutlarının her bir maddesine ilişkin ağırlıklı olarak “oldukça uygun” ve “tamamen uygun” seçeneklerinde yoğunlaştıkları belirlendi. Bu sonuçlar ışığında; öğrencilerin öğrenme stillerinin belirlenmesi, web tabanlı ders tasarımlarının ve ders içeriklerinin düzenlenmesinde, geliştirilmesinde ve yapılandırılmasında dört öğrenme stilininin de dikkate alınması önerilebilir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 37 Issue: 1 |