Öğrencilerin matematiksel kavramlar hakkında ne
düşündüğü, ne kadar bilgi sahibi olduğu
ve varsa kavram yanılgılarının neler olduğunun belirlenmesi onların öğrenme
ortamların istenilen şekilde düzenlenmesinde oldukça önemlidir. Bu çalışma ile
de işitme engelli öğrencilerin çokgenler ve özellikleri hakkında sahip olduğu
bilgilerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışmada işitme engelli
öğrencilerin çokgenleri açıklarken onların kenar, açı, köşe, döndürülmesi,
şekilsel özellik, düzlemde ayırdığı bölgeler ve farklı geometrik şekillerin
birleşimi şeklindeki özelliklerinden bahsettikleri, geometrik cisimlerden koni,
silindir ve küpe, çokgen olmayan geometrik şekillerden açıya bir çokgen gibi
davrandıkları görülmüştür. Bu özellikleri açıklarken kimi zaman kavramların
günlük konuşma dilindeki anlamları ile bir açıklamada bulundukları
belirlenmiştir. Ayrıca çokgen olarak belirttikleri üçgen, dikdörtgen ve karenin
belli bir açı ile döndürülmesi durumunda şekillerin farklı bir çokgene
dönüştüklerini belirtmişlerdir. Çalışmada elde edilen bulgular ışığında
öğretmenlerin sınıf ortamında, matematiksel kavramları ifade ederken
kullandıkları kelimelere, açıklamalara dikkat etmeleri ve şekillerin farklı
konumlardaki şekillerini, temsillerini de göstermesi önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 38 Issue: 2 |