Bu çalışma lise
öğrencilerinin sorumluluk düzeylerini cinsiyet, okul türü ve sınıf seviyesine göre
incelemek amacıyla yapılmıştır. Genel tarama yöntemi ile gerçekleştirilen bu
çalışmanın katılımcılarını 2017-2018 öğretim yılında Siirt’te okuyan 536 lise
öğrencisi oluşturmuştur. Öğrencilerin sorumluluk düzeyini belirlemek için Beş Faktör Envanteri’nin (5FE)
sorumluluk alt boyutu kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS ile çözümlenmiştir.
Araştırmada kızların sorumluluk puanlarının istatistiksel olarak erkeklerden
anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca meslek lisesi
öğrencileri ile imam hatip lisesi öğrencilerinin sorumluluk puanlarının
istatistiksel olarak Anadolu lisesi öğrencilerinden anlamlı bir şekilde daha
yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin sınıf düzeyine göre
sorumluluk puanları ortalamaları arasında ise anlamlı bir farklılık
bulunmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 38 Issue: 3 |