Bu çalışmada lise öğrencilerinin
geometrik yapı metinlerini okuma anlayışları değerlendirilmek istenmiştir. Çalışma
nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenindedir. Çalışmanın katılımcılarını
Türkiye’nin batısındaki bir devlet lisesinde eğitim alan 11. sınıf
öğrencilerden beş kız oluşturmuştur. Birebir görüşmeler yoluyla verilerin
toplandığı çalışmada öğrencilere karenin oluşumuna ilişkin geometrik
yapı metinleri ile birlikte dokuz sorudan oluşan bir görüşme formu verilmiştir.
Görüşme formundaki sorular geometriye ilişkin bulma ve tanıma, yorumlama ve
bağlantı kurma, yansıtma ve sonuç çıkarma olmak üzere üç kategoriyi içerecek
niteliktedir. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada
öğrencilerin özellikle sembolleri ve terimleri tanıma ve onlara ilişkin
açıklama yapma noktasında sıkıntı yaşadıkları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 39 Issue: 3 |