Bu çalışmada fen bilgisi öğretmenlerinin bilimin doğası
hakkında sahip oldukları kavramlarının kelime ilişkilendirme testi kullanılarak
araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma TÜBİTAK 2229 çalıştayı esnasında
Türkiye’nin farklı illerinden projeye katılan 34 fen bilgisi öğretmeni ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri kelime ilişkilendirme testi (KİT)
kullanılarak toplanmıştır. KİT’de anahtar kelimeler olarak bilim, bilim insanı,
bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, bilimin doğası, teori, kanun, deney, gözlem,
kanıt, teknoloji ve yaratıcılık kelimeleri kullanılmıştır. Öğretmenlerin her
anahtar kavram için ürettikleri cevap kelimeler doğrultusunda bir frekans
tablosu oluşturulmuştur. Frekans tablosuna bağlı olarak geliştirilen kavram
ağlarında kesme noktası tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda fen
bilgisi öğretmenlerinin bilimin doğası hakkında kavramlarının geniş bir alana
yayıldığı ancak öğretmenlerin bu kavramlar arasında ilişki kurmakta
zorlandıkları tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 40 Issue: 1 |