Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanat Etkinlikleri Konusundaki Görüşlerinin Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında İncelenmesi

Year 2020, Volume: 40 Issue: 2, 699 - 726, 06.08.2020

Abstract

Bu araştırma okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması kapsamında sanat etkinlikleri konusunda görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla araştırmaya Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği programı dördüncü sınıfında öğrenim gören öğretmen adayları arasından araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 30 öğretmen adayı dahil edilmiştir. Araştırma kapsamında katılımcılara araştırmacılar tarafından geliştirilen “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” uygulanmıştır. Görüşme formunda, okul öncesi öğretmen adaylarına sanat etkinliklerinin çocuklara katkıları, öğretmenlik uygulamasında en çok yer verdikleri etkinlik türleri ve sanat etkinliği kapsamında yaptıkları etkinlikler, sanat etkinliği uygulamada karşılaştıkları güçlükler ve önerilerini belirlemeye yönelik sorular yer almaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler betimsel analiz yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının sanat etkinliklerinin çocukların çok yönlü gelişimine katkı sağladığını belirttikleri, daha çok küçük kas becerileri geliştirmeye yönelik etkinliklere yer verdikleri, malzeme temini, zaman kısıtlılığı ve etkinlik bulmada sorun yaşamalarının sanat etkinliği yapmalarında engel oluşturduğu belirlenmiştir. Ayrıca sanat etkinliklerini diğer etkinliklerle bütünleştirmenin, okulun malzeme temin etmesinin ve lisans eğitiminde sanatsal derslere daha fazla yer verilmesinin sanat etkinliklerinin uygulanması konusunda katkıları olacağı yönünde görüş bildirmişlerdir.

References

  • Acer, D. (2015). The arts in Turkish preschool education. Arts Education Policy Review, 116 (1), 43-50. doi: 10.1080/10632913.2015.970102
  • Al Hariri, A., & Faisal, E. (2013). Effects of teaching art activities by using the playing method to develop skills in preschool children with attention deficit hyperactivity disorder. Journal on Developmental Disabilities, 19 (1), 79-89. Retrieved from https://adhd.org.sa/wp-content/uploads/2016/03/41015_JoDD_19-1_79-89_Hariri_and_Faisal.pdf
  • Arastaman, G., Fidan İ. Ö., Fidan, T. (2018). Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik: Kuramsal bir inceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1), 37-75. doi: 10.23891/efdyyu.2018.61
  • Artut, K. (2002). Sanat eğitimi kuram ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aykanat, E. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin sanat eğitimine yönelik tutumlarını belirlemek üzere ölçek geliştirme çalışması. (Yüksek Lisans Tezi). Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9 (1),23-28. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/753041
  • Brown, E. D., Benedett, B., & Armistead, M. E. (2010). Arts enrichment and school readiness for children at risk. Early Childhood Research Quarterly, 25 (1), 112-124. doi: 10.1016/j.ecresq.2009.07.008
  • Cropley, A. (2015). Introduction to qualitative research methods. Hamburg, Germany. Doi: 10.13140/RG.2.1.3095.6888
  • Dilmaç, O., Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N., & Kaya, H. İ. (2008). Okul öncesi öğretmen adaylarının resim öğretimi dersine ilişkin algılarının incelenmesi (Erzurum İli Örneği). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 94-107. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/31363
  • Duman, G. (2014). Okul öncesi öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin sanat etkinliklerine karşı görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi 33, .24-47. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/296333
  • Epstein,A. S. 2001. Thinking about art: Encouraging art appreciation in early childhood settings. Young Children, May; 38-43. https://eric.ed.gov/?id=ej635770
  • Fallon, P. (2008). Life events; their role in onset and relapse in psychosis, research utilizing semi-structured interview methods: a literature review. Journal of psychiatric and mental health nursing, 15 (5), 386-392. doi: 10.1111/j.1365-2850.2007.01244.x
  • Gökalp, M. (2016). Çocukta yaratıcılık ve yaratıcı çocuk etkinliklerinin “Yaratıcılık ve Geliştirilmesi” dersinde okul öncesi bölümü öğrencilerine olan etkisi (Samsun Eğitim Fakültesi örneği). Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (3), 25-36. http://journals.manas.edu.kg/ mjsr/archives/Y2016_V05_I03/ 1731 ef91eb26418 b734323 b7dce4b7b1.pdf
  • Gönen, M., Aydos, E. H., & Erdem, A. Ü. (2016). Experiences of candidate preschool teachers on art education and implementations. International Journal of Innovative Research in Education, 3 (1), 42-49. doi:10.18844/ijire.v1i1.118
  • Hancock, B., Ockleford, E., & Windridge, K. (2001). An introduction to qualitative research. Trent focus group.
  • Karlıdağ, İ. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık kavramına ilişkin görüşler. Journal of International Social Research, 11 (56), 562-569. doi:10.17719/jisr.20185639030
  • Kızıltaş, E., Ertör, E., Karademir, A. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin hazırladıkları etkinlik planlarında sosyal ve duygusal gelişim alanına yer verme düzeyi. Mediterranean Journal of Humanities, 8 (1), 247-257. doi:10.13114/MJH.2018.395
  • Kocer, H. (2012). The evaluation of the art activities applied in preschool education programmes in terms of self-expression opportunity given to child. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 51, 289-295. doi: 10.1016/j.sbspro.2012.08.161
  • Koçyiğit, S. (2014). Çocukların bakış açısıyla okul öncesi eğitim. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36 (36), 203-214. http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/205012582_15.pdf
  • Koster, Joan B. 2012. Growing Artists: Teaching the Arts to Young Children, 5th Ed. Belmont, Calif.: Wadsworth Cengage Learning.
  • Lester, S. (1999). An introduction to phenomenological research. file:///C:/Users/bidb/Downloads/An_introduction_to_phenomenological_research.pdf
  • Lobo, Y. B., & Winsler, A. (2006). The effects of a creative dance and movement program on the social competence of head start preschoolers. Social Development, 15 (3), 501-519. doi:10.1111/j.1467-9507.2006.00353.x
  • Mack, N. (2005). Qualitative research methods: A data collector’s field guide.
  • McArdle, F., & Piscitelli, B. (2002). Early childhood art education: a palimpsest. Australian Art Education, 25 (1), 11.http://ocw.umb.edu/early-education-development/eec-preschool-learning-standards-and-guidelines/arts-module-readings/Early%20Childhood%20Art.pdf/at_download/file.pdf
  • Novaković, S. (2015). Preschool teacher's role in the art activities of early and preschool age children. Croatian Journal of Education: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (Sp. Ed. 1), 153-163. doi: 10.15516/cje.v17i0.1497
  • Ocak Karabay, Ş. ve Bilir Seyhan, G. (2017). Okul öncesi öğretmen adayları için görsel sanat eğitimi ve estetik. Sanat Eğitimi Dergisi, 5 (2), 213-236. doi:10.7816/sed-05-02-06
  • Özkan, B., Girgin, F. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin görsel sanat etkinliği uygulamalarını değerlendirmesi. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4 (4), 79-85. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62657
  • Özalp, K. (2012). 5-6 yaş sanat etkinliklerinde çasey’nin uygulanmasına dayalı durum çalışması. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 1 (5), 132-147. doi:10.7816/idil-01-05-09
  • Silverman, D. (2000). Doing qualitative research: A Practical Handbook. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
  • Smith, K., E. (1997) Student teachers’ beliefs about developmentalyy appropriate practice: pattern, stability and the influence of locus of control. Early Childhood Reseach Quarterly. Vol: 12, 221-243. doi:10.1016/S0885-2006(97)90015-6
  • Poyraz, H., Dere, H. (2001), Okul öncesi eğitiminin ilke ve yöntemler. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Ritblatt, S., Longstreth, S., Hokoda, A., Cannon, B. N., & Weston, J. (2013). Can music enhance school-readiness socioemotional skills?. Journal of Research in Childhood Education, 27 (3), 257-266. doi:10.1080/02568543.2013.796333
  • Temiz, Z. (2017). Hangisi daha güzel? Yaratıcı sanata karşı kalıplaşmış sanat etkinlikleri. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 7 (2), 51-61. https://pdfs.semanticscholar.org/caf6/fa72b66332c8409d5a85f7b31eb1053c6c2e.pdf
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24 (24), 543-559. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/108517
  • Ulutaş, İ., Ersoy, Ö. (2004) Okul öncesi dönemde sanat eğitimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (1), 1–12.
  • Yalçın, F. A., & Yalçın, M. (2018). Okul öncesi öğretmenlerin okul öncesi eğitimin sorunlarıyla ilgili görüşleri: Ağrı ili örneği. İlköğretim Online, 17 (1), 367-383. doi:10.17051/ilkonline.2018.413784
  • Yazıcı, E Baydar, I. Y., & Pınarcık, Ö. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sanata ilişkin görüşlerinin incelenmesi. E-International Journal of Educational Research, 7 (3), 74-88. doi:10.19160/e-ijer.80596
  • Zikmund, W. G., Babin, B. J., Carr, J. C., & Griffin, M. (2003). Business research method , 7th, Cincinnati, , OH: South Western College Publishing.
  • Zimmerman, E. Ve Zimmerman, L. (2000), Art Edueation and Early Childhood Edueation: The Young ChiId As Creator and Meaning Maker within a Comminity Context, Young Children, 55 (6), 87-92. file:///C:/Users/bidb/Downloads/ArtEducationandEarlyChildhoodExLZ.pdf
Year 2020, Volume: 40 Issue: 2, 699 - 726, 06.08.2020

Abstract

References

  • Acer, D. (2015). The arts in Turkish preschool education. Arts Education Policy Review, 116 (1), 43-50. doi: 10.1080/10632913.2015.970102
  • Al Hariri, A., & Faisal, E. (2013). Effects of teaching art activities by using the playing method to develop skills in preschool children with attention deficit hyperactivity disorder. Journal on Developmental Disabilities, 19 (1), 79-89. Retrieved from https://adhd.org.sa/wp-content/uploads/2016/03/41015_JoDD_19-1_79-89_Hariri_and_Faisal.pdf
  • Arastaman, G., Fidan İ. Ö., Fidan, T. (2018). Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik: Kuramsal bir inceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1), 37-75. doi: 10.23891/efdyyu.2018.61
  • Artut, K. (2002). Sanat eğitimi kuram ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aykanat, E. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin sanat eğitimine yönelik tutumlarını belirlemek üzere ölçek geliştirme çalışması. (Yüksek Lisans Tezi). Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9 (1),23-28. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/753041
  • Brown, E. D., Benedett, B., & Armistead, M. E. (2010). Arts enrichment and school readiness for children at risk. Early Childhood Research Quarterly, 25 (1), 112-124. doi: 10.1016/j.ecresq.2009.07.008
  • Cropley, A. (2015). Introduction to qualitative research methods. Hamburg, Germany. Doi: 10.13140/RG.2.1.3095.6888
  • Dilmaç, O., Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N., & Kaya, H. İ. (2008). Okul öncesi öğretmen adaylarının resim öğretimi dersine ilişkin algılarının incelenmesi (Erzurum İli Örneği). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 94-107. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/31363
  • Duman, G. (2014). Okul öncesi öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin sanat etkinliklerine karşı görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi 33, .24-47. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/296333
  • Epstein,A. S. 2001. Thinking about art: Encouraging art appreciation in early childhood settings. Young Children, May; 38-43. https://eric.ed.gov/?id=ej635770
  • Fallon, P. (2008). Life events; their role in onset and relapse in psychosis, research utilizing semi-structured interview methods: a literature review. Journal of psychiatric and mental health nursing, 15 (5), 386-392. doi: 10.1111/j.1365-2850.2007.01244.x
  • Gökalp, M. (2016). Çocukta yaratıcılık ve yaratıcı çocuk etkinliklerinin “Yaratıcılık ve Geliştirilmesi” dersinde okul öncesi bölümü öğrencilerine olan etkisi (Samsun Eğitim Fakültesi örneği). Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (3), 25-36. http://journals.manas.edu.kg/ mjsr/archives/Y2016_V05_I03/ 1731 ef91eb26418 b734323 b7dce4b7b1.pdf
  • Gönen, M., Aydos, E. H., & Erdem, A. Ü. (2016). Experiences of candidate preschool teachers on art education and implementations. International Journal of Innovative Research in Education, 3 (1), 42-49. doi:10.18844/ijire.v1i1.118
  • Hancock, B., Ockleford, E., & Windridge, K. (2001). An introduction to qualitative research. Trent focus group.
  • Karlıdağ, İ. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık kavramına ilişkin görüşler. Journal of International Social Research, 11 (56), 562-569. doi:10.17719/jisr.20185639030
  • Kızıltaş, E., Ertör, E., Karademir, A. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin hazırladıkları etkinlik planlarında sosyal ve duygusal gelişim alanına yer verme düzeyi. Mediterranean Journal of Humanities, 8 (1), 247-257. doi:10.13114/MJH.2018.395
  • Kocer, H. (2012). The evaluation of the art activities applied in preschool education programmes in terms of self-expression opportunity given to child. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 51, 289-295. doi: 10.1016/j.sbspro.2012.08.161
  • Koçyiğit, S. (2014). Çocukların bakış açısıyla okul öncesi eğitim. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36 (36), 203-214. http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/205012582_15.pdf
  • Koster, Joan B. 2012. Growing Artists: Teaching the Arts to Young Children, 5th Ed. Belmont, Calif.: Wadsworth Cengage Learning.
  • Lester, S. (1999). An introduction to phenomenological research. file:///C:/Users/bidb/Downloads/An_introduction_to_phenomenological_research.pdf
  • Lobo, Y. B., & Winsler, A. (2006). The effects of a creative dance and movement program on the social competence of head start preschoolers. Social Development, 15 (3), 501-519. doi:10.1111/j.1467-9507.2006.00353.x
  • Mack, N. (2005). Qualitative research methods: A data collector’s field guide.
  • McArdle, F., & Piscitelli, B. (2002). Early childhood art education: a palimpsest. Australian Art Education, 25 (1), 11.http://ocw.umb.edu/early-education-development/eec-preschool-learning-standards-and-guidelines/arts-module-readings/Early%20Childhood%20Art.pdf/at_download/file.pdf
  • Novaković, S. (2015). Preschool teacher's role in the art activities of early and preschool age children. Croatian Journal of Education: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (Sp. Ed. 1), 153-163. doi: 10.15516/cje.v17i0.1497
  • Ocak Karabay, Ş. ve Bilir Seyhan, G. (2017). Okul öncesi öğretmen adayları için görsel sanat eğitimi ve estetik. Sanat Eğitimi Dergisi, 5 (2), 213-236. doi:10.7816/sed-05-02-06
  • Özkan, B., Girgin, F. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin görsel sanat etkinliği uygulamalarını değerlendirmesi. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4 (4), 79-85. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62657
  • Özalp, K. (2012). 5-6 yaş sanat etkinliklerinde çasey’nin uygulanmasına dayalı durum çalışması. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 1 (5), 132-147. doi:10.7816/idil-01-05-09
  • Silverman, D. (2000). Doing qualitative research: A Practical Handbook. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
  • Smith, K., E. (1997) Student teachers’ beliefs about developmentalyy appropriate practice: pattern, stability and the influence of locus of control. Early Childhood Reseach Quarterly. Vol: 12, 221-243. doi:10.1016/S0885-2006(97)90015-6
  • Poyraz, H., Dere, H. (2001), Okul öncesi eğitiminin ilke ve yöntemler. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Ritblatt, S., Longstreth, S., Hokoda, A., Cannon, B. N., & Weston, J. (2013). Can music enhance school-readiness socioemotional skills?. Journal of Research in Childhood Education, 27 (3), 257-266. doi:10.1080/02568543.2013.796333
  • Temiz, Z. (2017). Hangisi daha güzel? Yaratıcı sanata karşı kalıplaşmış sanat etkinlikleri. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 7 (2), 51-61. https://pdfs.semanticscholar.org/caf6/fa72b66332c8409d5a85f7b31eb1053c6c2e.pdf
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24 (24), 543-559. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/108517
  • Ulutaş, İ., Ersoy, Ö. (2004) Okul öncesi dönemde sanat eğitimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (1), 1–12.
  • Yalçın, F. A., & Yalçın, M. (2018). Okul öncesi öğretmenlerin okul öncesi eğitimin sorunlarıyla ilgili görüşleri: Ağrı ili örneği. İlköğretim Online, 17 (1), 367-383. doi:10.17051/ilkonline.2018.413784
  • Yazıcı, E Baydar, I. Y., & Pınarcık, Ö. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sanata ilişkin görüşlerinin incelenmesi. E-International Journal of Educational Research, 7 (3), 74-88. doi:10.19160/e-ijer.80596
  • Zikmund, W. G., Babin, B. J., Carr, J. C., & Griffin, M. (2003). Business research method , 7th, Cincinnati, , OH: South Western College Publishing.
  • Zimmerman, E. Ve Zimmerman, L. (2000), Art Edueation and Early Childhood Edueation: The Young ChiId As Creator and Meaning Maker within a Comminity Context, Young Children, 55 (6), 87-92. file:///C:/Users/bidb/Downloads/ArtEducationandEarlyChildhoodExLZ.pdf
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fatih Aydoğdu 0000-0001-5123-0824

Mine Ayanoğlu 0000-0002-5602-4752

Publication Date August 6, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 40 Issue: 2

Cite

APA Aydoğdu, F., & Ayanoğlu, M. (2020). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanat Etkinlikleri Konusundaki Görüşlerinin Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 699-726.
AMA Aydoğdu F, Ayanoğlu M. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanat Etkinlikleri Konusundaki Görüşlerinin Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında İncelenmesi. GUJGEF. August 2020;40(2):699-726.
Chicago Aydoğdu, Fatih, and Mine Ayanoğlu. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanat Etkinlikleri Konusundaki Görüşlerinin Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40, no. 2 (August 2020): 699-726.
EndNote Aydoğdu F, Ayanoğlu M (August 1, 2020) Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanat Etkinlikleri Konusundaki Görüşlerinin Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 2 699–726.
IEEE F. Aydoğdu and M. Ayanoğlu, “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanat Etkinlikleri Konusundaki Görüşlerinin Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında İncelenmesi”, GUJGEF, vol. 40, no. 2, pp. 699–726, 2020.
ISNAD Aydoğdu, Fatih - Ayanoğlu, Mine. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanat Etkinlikleri Konusundaki Görüşlerinin Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40/2 (August 2020), 699-726.
JAMA Aydoğdu F, Ayanoğlu M. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanat Etkinlikleri Konusundaki Görüşlerinin Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında İncelenmesi. GUJGEF. 2020;40:699–726.
MLA Aydoğdu, Fatih and Mine Ayanoğlu. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanat Etkinlikleri Konusundaki Görüşlerinin Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 40, no. 2, 2020, pp. 699-26.
Vancouver Aydoğdu F, Ayanoğlu M. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanat Etkinlikleri Konusundaki Görüşlerinin Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında İncelenmesi. GUJGEF. 2020;40(2):699-726.