Çalışmada Eğitim Fakültesi müzik öğretmenliği programı Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri (EMBT) dersinin bir analizi yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmaya ilişkin veriler Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından hazırlanan 2007 ve 2018 Eğitim Fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programlarına ilişkin Müzik Öğretmeni Programlarından elde edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda müzik öğretmenliği programının tanımsal program modeline dayandığı, zorunlu alan dersleri kapsamında olan Eğitim Müziği Besteleme (EMB) dersinin; güncellenen programda seçmeli alan dersleri kapsamında EMBT adında tanımlandığı, ders süresinin önemli düzeyde azaltılmış olduğu, ders içeriğine bazı konuların ilave edilmesi gerektiği belirlenmiştir. Bu kapsamda EMBT ders standartları ‘tasarlanan, uygulanan, gerçekleşen ve literatür temelli’ bir yaklaşım temelinde analiz edilerek derse ilişkin yeni “ayrıntılı kuramsal çerçeve” oluşturulmuştur. Öğrencilerin müzikal gelişimlerine ve genel müzik eğitimine ilişkin çeşitli tür ve nitelikte eğitim müziği dağarcığına katkı sağlayacak eğitim müziği bestecilerinin yetişebilmesi için; ilk müzik öğretmenliği programı güncelleme çalışmalarında, EMBT dersi zorunlu alan bilgisi dersleri kapsamında tanımlanması ve ders standartları ve kredi/saat uygulamalarına ilişkin düzenlemeler yapılması gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 40 Issue: 3 |