Bu çalışmanın amacı Türkiye’de 1999-2019 yılları arasında sosyal bilgilerde tarih ile ilgili konuların öğretimi üzerine hazırlanan lisansüstü çalışmaları analiz etmektir. Araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmış, sosyal bilgiler dersinde tarih konularının öğretimi üzerine hazırlanan 54 yüksek lisans, 4 doktora tezi olmak üzere toplam 58 tez içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmada veriler YÖK Ulusal Tez Merkezi’nden toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sosyal bilgilerde tarih ile ilgili konuların öğretimi üzerine hazırlanan çalışmalarda en fazla çalışılan konunun yöntem uygulaması olduğu, araştırmacılar içerisinde erkek araştırmacıların sayısının kadın araştırmacılara göre daha fazla olduğu, lisansüstü çalışmaların önemli bir kısmının yüksek lisans tezi olduğu, üniversiteler içerisinde en fazla lisansüstü çalışmanın Gazi Üniversitesi’nde yapıldığı, örneklem grubu olarak en çok öğrencilerin tercih edildiği sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 40 Issue: 3 |