The aim of this research is to determine the views of teachers about visual design-content-language and expression assessment and evaluation of 9th class physics textbook of prepared according to physics instruction programme in 2007. Textbook evaluation scale based on 57 questions prepared for this aim was applied to 88 physics teachers working in different high schools. Survey method was used in this research. According to the results of this investigation, teachers have given average 3,2 points out of 5 to 9th class physics textbook in accordance with visual design-content-language and expression-assessment and evaluation. This result is indicated that this book is not well-qualified enough to meet the expectations of teachers.
Bu araştırmanın amacı, 2007 yılında yenilenen fizik öğretim programına göre hazırlanan 9. sınıf fizik ders kitabını; görsel tasarım, içerik, dil ve anlatım, ölçme ve değerlendirme açısından öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmektir. Bu amaçla hazırlan 57 maddelik Ders Kitabı Değerlendirme Ölçeği, 88 fizik öğretmenine uygulanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler; 9. sınıf fizik ders kitabına görsel tasarım, içerik, dil ve anlatım, ölçme ve değerlendirme açısından beş üzerinden ortalama 3,02 puan vermişlerdir. Bu sonuç, kitabın, öğretmenlerin beklentisini karşılar nitelikte olmadığını göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 33 Issue: 3 |