BibTex RIS Cite

PRESERVICE TEACHERS' SOCIAL ENTREPRENEURSHIP QUALIFICATIONS: A SCALE DEVELOPMENT STUDY

Year 2013, Volume: 33 Issue: 2, 373 - 391, 01.06.2013

Abstract

This study aims to develop a scale which measures preservice teachers\' social entrepreneurial characteristics. Study group of this research consist of 323 preservice teachers who study Educational Sciences in Kocaeli University. Results of exploratory factor analyses demonstrated that this scale yielded 3 factors. For three factors, total variance explained reaches 41%. The results of CFA verifies the three-factored structure. Results provide evidence about the reliability and validity of the scores which are obtained from Entrepreneurship Characteristics of Preservice Teachers Scale

References

  • Altun, S. A. ve Büyüköztürk, Ş. (2011). Değişim eğilimleri ölçeğnin geliştirilmesi. Kalem Eğitim veİnsan Bilimleri Dergisi, 1(11), 73-90. Austin J, Stevenson H, and Wei-Skillern J. (2006). Social and commercialent repreneur ship: same, different, or both? Entre preneur ship Theory&Practice, 30(1): 1–
  • Bayrak, C. ve Terzi, Ç. (2006). Okul yöneticilerinin girişimcilik özelliklerinin okullara yansımaları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya
  • Büyüköztürk, Ş. (2007).Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

Year 2013, Volume: 33 Issue: 2, 373 - 391, 01.06.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik özelliklerine yönelik bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın çalışma gurubunu Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 323 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veriler açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizine tabi tutulmuştur. Açımlayıcı faktör analizi sonuçları, ölçeğin üç faktörden oluştuğunu göstermiştir Üç faktörün açıkladığı toplam varyans %41 olarak saptanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları, üç faktörlü yapıyı doğrulamıştır. Sonuçlar, Öğretmen Adaylarının Sosyal Girişimcilik Özellikleri Ölçeği\'nden elde edilen puanların güvenilirliği ve geçerliği hakkında kanıtlar sağlamıştır.

References

  • Altun, S. A. ve Büyüköztürk, Ş. (2011). Değişim eğilimleri ölçeğnin geliştirilmesi. Kalem Eğitim veİnsan Bilimleri Dergisi, 1(11), 73-90. Austin J, Stevenson H, and Wei-Skillern J. (2006). Social and commercialent repreneur ship: same, different, or both? Entre preneur ship Theory&Practice, 30(1): 1–
  • Bayrak, C. ve Terzi, Ç. (2006). Okul yöneticilerinin girişimcilik özelliklerinin okullara yansımaları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya
  • Büyüköztürk, Ş. (2007).Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

TUĞBA Konaklı This is me

Nur Göğüş This is me

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 33 Issue: 2

Cite

APA Konaklı, T., & Göğüş, N. (2013). ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 373-391.
AMA Konaklı T, Göğüş N. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. GEFAD. June 2013;33(2):373-391.
Chicago Konaklı, TUĞBA, and Nur Göğüş. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33, no. 2 (June 2013): 373-91.
EndNote Konaklı T, Göğüş N (June 1, 2013) ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 2 373–391.
IEEE T. Konaklı and N. Göğüş, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI”, GEFAD, vol. 33, no. 2, pp. 373–391, 2013.
ISNAD Konaklı, TUĞBA - Göğüş, Nur. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33/2 (June 2013), 373-391.
JAMA Konaklı T, Göğüş N. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. GEFAD. 2013;33:373–391.
MLA Konaklı, TUĞBA and Nur Göğüş. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 33, no. 2, 2013, pp. 373-91.
Vancouver Konaklı T, Göğüş N. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. GEFAD. 2013;33(2):373-91.