BibTex RIS Cite

THE DEVELOPMENT OF

Year 2013, Volume: 33 Issue: 2, 393 - 410, 01.06.2013

Abstract

In this study, the Environmental Education Self-Efficacy Scale was developed and its validity and reliability analyses were done. The sample of study consists of 105 biology and science and technology courses' teachers from 17 secondary schools and 27 primary schools in Ankara. As a result of factor analysis, two factors have emerged consist of 24 items and account for the 67.04 % of the total variance. The internal consistency reliability coefficient, Cronbach Alpha reliability coefficients was found .97.

ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Year 2013, Volume: 33 Issue: 2, 393 - 410, 01.06.2013

Abstract

Bu araştırmada çevre eğitimine yönelik bir Öz-yeterlik Ölçeği geliştirilmiş ve geçerlik, güvenirlik analizleri yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara ilindeki 17 ortaöğretim ve 27 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 105 biyoloji ve fen ve teknoloji dersi öğretmenleri oluşturmaktadır. Yapılan faktör analizi sonucunda toplam varyansın % 67,04\'ünü açıklayan, 24 madde ve 2 alt boyuttan oluşan bir ölçme aracı elde edilmiştir. Cronbach alfa iç tutarlık katsayısı α=0,97 olarak bulunmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gamze Özlü This is me

Melike Özer Keskin This is me

Ali Gül This is me

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 33 Issue: 2

Cite

APA Özlü, G., Keskin, M. Ö., & Gül, A. (2013). ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 393-410.
AMA Özlü G, Keskin MÖ, Gül A. ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. GEFAD. June 2013;33(2):393-410.
Chicago Özlü, Gamze, Melike Özer Keskin, and Ali Gül. “ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33, no. 2 (June 2013): 393-410.
EndNote Özlü G, Keskin MÖ, Gül A (June 1, 2013) ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 2 393–410.
IEEE G. Özlü, M. Ö. Keskin, and A. Gül, “ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”, GEFAD, vol. 33, no. 2, pp. 393–410, 2013.
ISNAD Özlü, Gamze et al. “ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33/2 (June 2013), 393-410.
JAMA Özlü G, Keskin MÖ, Gül A. ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. GEFAD. 2013;33:393–410.
MLA Özlü, Gamze et al. “ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 33, no. 2, 2013, pp. 393-10.
Vancouver Özlü G, Keskin MÖ, Gül A. ÇEVRE EĞİTİMİ ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. GEFAD. 2013;33(2):393-410.