ABSTRACT: The aim of this study is trying to find the answer to this question: “How can we teach 60-72 months old children space concepts more efficiently?”. This study is conducted by using pretest-posttest empirical pattern with control group in accordance with quantitative research methods. The research pool consists of 2010-2011 semester students studying at Gazi College of Education Application Pre-School, Yenimahalle, Ankara and students studying at Orhan Gazi Elementary School, Yenimahalle, Ankara. As data collection tools, “achievement test of space concepts” are used. Obtained Data is analyzed by using SPSS software. As a result of these analysis, %51,3 children firstly learned space concepts from family.
ÖZET: Bu çalışmanın amacı “60-72 aylık çocuklara uzay ile ilgili kavramları daha iyi nasıl öğretebiliriz?” sorusuna cevap aramaktır. Araştırma, öntest – sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılarak, nicel araştırma yöntemine uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ili Yenimahalle İlçesi Gazi Eğitim Fakültesi Uygulama Anaokulunda 2010 – 2011 eğitim öğretim yılında devam eden öğrenciler ile Ankara ili Yenimahalle İlçesi Orhan Gazi İlköğretim Okulu Anasınıfına devam eden öğrenciler oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “uzay kavramları başarı testi” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla analiz edilmiştir. Çocukların % 51,3\'ü uzaya ilişkin kavramları ilk olarak ailelerinden öğrendikl ABSTRACT: The aim of this study is trying to find the answer to this question: “How can we teach 60-72 months old children space concepts more efficiently?”. This study is conducted by using pretest-posttest empirical pattern with control group in accordance with quantitative research methods. The research pool consists of 2010-2011 semester students studying at Gazi College of Education Application Pre-School, Yenimahalle, Ankara and students studying at Orhan Gazi Elementary School, Yenimahalle, Ankara. As data collection tools, “achievement test of space concepts” are used. Obtained Data is analyzed by using SPSS software. As a result of these analysis, %51,3 children firstly learned space concepts from family. okul öncesi, uzay kavramı, 60-72 aylık çocuklar, kavram öğretimipre-school, space concept, 60-72 months of children, concept teaching. Tam Metin
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 32 Issue: 3 |