BibTex RIS Cite

The Effect of Preventive Classroom Management Training Program on Classroom Management of Teachers Working in Inclusive Classrooms

Year 2011, Volume: 31 Issue: 1, - , 01.03.2011

Abstract

In this study the effects of Preventive Classroom Management Training Program (PCMTP), which is developed for the teachers who work in inclusive classrooms, includes preventive classroom management strategies, and aims to increase student engagement into lessons by decreasing problem behaviors of them, on classroom management of teachers were examined. The study group consisted of 45 teachers, 21 of whom were in experimental group whereas 24 of whom were in control group, and who worked in elementary schools in Ankara and had a student with special needs in their classrooms. With the teachers in the experimental group PCMTP was applied for two hours once a week and it was completed in three weeks lasting six hours in total. Data were collected by Classroom Management Literacy Test (CMLT), Preventive Classroom Management Observation Form and Teacher Behaviors Observation Form before and after applying the program and in the maintenance process. In terms of the findings, whereas

Önleyici Sınıf Yönetimi Eğitim Programının Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimine Etkisi

Year 2011, Volume: 31 Issue: 1, - , 01.03.2011

Abstract

Bu çalışmada, kaynaştırma uygulamaları yapılan sınıflarda çalışan sınıf öğretmenleri için hazırlanan, önleyici sınıf yönetimi stratejilerini içeren ve öğrencilerin problem davranışlarını azaltarak derse katılımlarını artırmayı amaçlayan Önleyici Sınıf Yönetimi Eğitim Programı\'nın (ÖSYEP), öğretmenlerin sınıf yönetimleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışma grubunu, Ankara İlinde ilköğretim okullarında çalışan ve sınıfında özel gereksinimli öğrenci bulunan, 21\'i deney, 24\'ü ise kontrol grubunda olmak üzere 45 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Deney grubunu oluşturan öğretmenlere, haftada bir gün, iki saat ve üç haftada toplam altı saat süren ÖSYEP uygulanmıştır. Sınıf Yönetimi Bilgi Testi, Önleyici Sınıf Yönetimi Gözlem Formu ve Öğretmen Davranışları Gözlem Formu ile öğr

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nevin Güner This is me

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 31 Issue: 1

Cite

APA Güner, N. (2011). Önleyici Sınıf Yönetimi Eğitim Programının Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimine Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1).
AMA Güner N. Önleyici Sınıf Yönetimi Eğitim Programının Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimine Etkisi. GEFAD. March 2011;31(1).
Chicago Güner, Nevin. “Önleyici Sınıf Yönetimi Eğitim Programının Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimine Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31, no. 1 (March 2011).
EndNote Güner N (March 1, 2011) Önleyici Sınıf Yönetimi Eğitim Programının Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimine Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31 1
IEEE N. Güner, “Önleyici Sınıf Yönetimi Eğitim Programının Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimine Etkisi”, GEFAD, vol. 31, no. 1, 2011.
ISNAD Güner, Nevin. “Önleyici Sınıf Yönetimi Eğitim Programının Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimine Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31/1 (March 2011).
JAMA Güner N. Önleyici Sınıf Yönetimi Eğitim Programının Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimine Etkisi. GEFAD. 2011;31.
MLA Güner, Nevin. “Önleyici Sınıf Yönetimi Eğitim Programının Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimine Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 31, no. 1, 2011.
Vancouver Güner N. Önleyici Sınıf Yönetimi Eğitim Programının Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimine Etkisi. GEFAD. 2011;31(1).