The new construction in teaching of Turkish language and literature was build by the 2005 curriculum. The curriculum which was based on constructivism brought about student centered teaching. This new construction in education was the comparision of teaching literature in Turkey and United Kingdom (England). Approaches, theory and techniques were used in the westernize period of Turkey were compaired with the structure in United Kingdom and the practice these into education was determined by the survey method. Approaches, theory, techniques and materials were evaluated.
Türk Dili ve Edebiyatı öğretiminde 2005 öğretim programı ile yeni bir yapılanmaya gidilmiştir. Yapılandırmacı yaklaşımın esas alındığı bu program öğrenci merkezli bir öğretimi de beraberinde getirmektedir. Öğretimdeki bu yeni yapılanma Türkiye ile İngiltere\'deki edebiyat öğretiminin karşılaştırılmasıdır. Batılılaşma sürecinde Türkiye\'deki edebiyat eğitiminde kullanılan yaklaşım, teori ve teknikler ile İngiltere\'deki yapı karşılaştırılmış, bunların eğitime uygulanması gözleme dayalı olarak tespit edilmiştir. Eğitim alanındaki yaklaşımlar, teoriler, teknikler ve kullanılan materyaller de ele alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 30 Issue: 2 |