BibTex RIS Cite

A Case Study: Opinions of the University Students about the Oral Examinations in German Conducted as a Second Foreign Language

Year 2010, Volume: 30 Issue: 2, - , 01.06.2010

Abstract

The purpose of this research is to provide a description of the oral examinations at the Izmir University of Economics (IUE) for the senior students in 7th and 8th semester conducted in German as a second foreign language and to evaluate the feedback from students regarding these examinations. The subjects of this study are the 4th (final) year students in German classes at the School of Foreign Languages of the IEU. By using qualitative research methods, an open ended question about the three stages of the oral exam has been asked and the answers evaluated. The data collected showed that 83% of the students were satisfied with the oral exams. As these exams are a positive force in the development of students\' conversational skills, it was decided to administer an oral component in the final exams at all levels of German classes alongside the written ones as of 2008-2009 Fall Semester.

Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri

Year 2010, Volume: 30 Issue: 2, - , 01.06.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı, İzmir Ekonomi Üniversitesi\'nde (İEÜ) ikinci yabancı dil olarak öğretilen Almanca derslerinde son sınıflarda (7. ve 8. sömesterde) yapılan sözlü sınavlar hakkında bigi vermek, öğrencilerin bu sınavlara ilişkin görüşlerini derlemek ve bunları değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini İEÜ-Yabancı Diller Yüksekokulu, İkinci Yabancı Diller Bölümü, Almanca son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Dağıtılan bir anket ile nitel araştırma yöntemi kullanılarak sözlü sınavın her üç aşaması hakkında açık uçlu bir soru sorulmuş ve öğrencilerin bu aşamalar hakkında yaptıkları yorumlar değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda, öğrencilerin yüzde 83\'ünün Almanca sözlü sınavına ilişkin olumlu görüş bildirdiği görülmüştür. Sözlü iletişim becerisinin geli

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

B. Sevinç Mesbah This is me

Publication Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 30 Issue: 2

Cite

APA Mesbah, B. S. (2010). Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2).
AMA Mesbah BS. Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri. GEFAD. June 2010;30(2).
Chicago Mesbah, B. Sevinç. “Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30, no. 2 (June 2010).
EndNote Mesbah BS (June 1, 2010) Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 2
IEEE B. S. Mesbah, “Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri”, GEFAD, vol. 30, no. 2, 2010.
ISNAD Mesbah, B. Sevinç. “Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30/2 (June 2010).
JAMA Mesbah BS. Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri. GEFAD. 2010;30.
MLA Mesbah, B. Sevinç. “Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 30, no. 2, 2010.
Vancouver Mesbah BS. Bir Durum Değerlendirmesi: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Okutulan Almanca Derslerindeki Sözlü Sınavla İlgili Görüşleri. GEFAD. 2010;30(2).