In this study, it was aimed i) to determine the attitudes of prospective science and technology teacher towards creative drama method and, ii) to determine availability of the creative drama in science and technology education through prospective science and technology teachers\' views, iii) to analyze this method from science and technology education perspectives in general. The sample of the study consist of 66 prospective science and technology teachers (34 Female and 32 Male) who were studying in the fourth class of Science Education Department of Abant Izzet Baysal University in Bolu. In this study, the sample took the“Elective V” course called “Drama in Science Education” during 14 weeks. While act of applying, prospective science and technology teachers experienced how the process of creative drama method was and its techniques were. Also, it was focused on how the method can be used in science and technology education in general. The
Bu çalışmada, i) fen ve teknoloji öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemine yönelik tutumlarının belirlenmesi, ii) fen ve teknoloji öğretmen adaylarının görüşleri yoluyla yaratıcı drama yönteminin fen ve teknoloji eğitiminde kullanılabilirliğinin belirlenmesi, iii) yöntemin genel olarak fen ve teknoloji eğitimi perspektifinden analiz edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemi Abant İzzet Baysal Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. sınıfta okuyan 34\'ü kız ve 32\'si erkek olmak üzere toplam 66 kişiden oluşmaktadır. Çalışmada örneklem grup, 14 hafta boyunca “Seçmeli V” dersi olan “Fen Öğretiminde Drama” dersini almıştır. Uygulamalar sırasında, fen ve teknoloji öğretmen adayları yaratıcı drama yöntemi sürecinin ve tekniklerinin nasıl olduğunu deneyimlemişlerdir. Ayrıca genel olarak yöntemin fen ve teknoloji
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 30 Issue: 2 |