BibTex RIS Cite

Comparison of Students in Different High School Regarding Their Views on Nature of Science

Year 2010, Volume: 30 Issue: 2, - , 01.06.2010

Abstract

One of the most important aims for science education is to promote scientific literacy which is “magic concept” in curriculum efforts and reform all over the world. For that reason, the purpose of this study was to compare beliefs of 11th grade students from different high schools on the nature of science. The Perspectives of Scientific Epistemology questionnaire was utilized to assess students\' understanding of nature of science. Although all schools are significant differences to pass university entrance examination, the results revealed that among the three school types did not show any significant differences in students\' views on nature of science. The results show that students hold positivist views on the producing of scientific knowledge, creative and imaginations, scientific opinions, and the effects of socio-cultural on scientist.

Farklı Liselerde Okuyan 11. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Bakış Açılarının Karşılaştırılması

Year 2010, Volume: 30 Issue: 2, - , 01.06.2010

Abstract

Bilim ve teknolojide aktif ve bilinçli karar verebilen, günlük yaşantıları ile ilgili problemlere yaklaşımlarında bilimsel düşünebilen bireyleri tanımlayan “bilimsel okur-yazar” kavramı fen eğitim uzmanları ve program geliştiriciler tarafından, sihirli bir kavram olarak birçok ülkenin öğretim programının merkezinde yer almaktadır. Bu çalışmada bilimsel okur-yazar bireylerin yetiştirilmesi hedeflerinden birisi olan; fen lisesi, anadolu lisesi ve genel lise öğrencilerinin, bilimin doğası hakkındaki bakış açıları karşılaştırılmıştır. Çalışmaya 11. sınıfta okuyan 117 öğrenci katılmıştır. Üç okulun üniversite giriş sınavı başarılarında önemli farklılıklar bulunmasına rağmen, bilimin doğası hakkındaki bakış açıları arasında önemli bir farklılık olmadığı görülmüştür. Sonuçlar; üç okulun öğrencilerinde de; bilimsel bilginin de

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nihal Doğan This is me

Publication Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 30 Issue: 2

Cite

APA Doğan, N. (2010). Farklı Liselerde Okuyan 11. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Bakış Açılarının Karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2).
AMA Doğan N. Farklı Liselerde Okuyan 11. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Bakış Açılarının Karşılaştırılması. GEFAD. June 2010;30(2).
Chicago Doğan, Nihal. “Farklı Liselerde Okuyan 11. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Bakış Açılarının Karşılaştırılması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30, no. 2 (June 2010).
EndNote Doğan N (June 1, 2010) Farklı Liselerde Okuyan 11. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Bakış Açılarının Karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 2
IEEE N. Doğan, “Farklı Liselerde Okuyan 11. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Bakış Açılarının Karşılaştırılması”, GEFAD, vol. 30, no. 2, 2010.
ISNAD Doğan, Nihal. “Farklı Liselerde Okuyan 11. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Bakış Açılarının Karşılaştırılması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30/2 (June 2010).
JAMA Doğan N. Farklı Liselerde Okuyan 11. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Bakış Açılarının Karşılaştırılması. GEFAD. 2010;30.
MLA Doğan, Nihal. “Farklı Liselerde Okuyan 11. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Bakış Açılarının Karşılaştırılması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 30, no. 2, 2010.
Vancouver Doğan N. Farklı Liselerde Okuyan 11. Sınıf Öğrencilerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Bakış Açılarının Karşılaştırılması. GEFAD. 2010;30(2).