Teaching of Mevlâna, attracts a gradually increasing attention and interest day by day, and his work and ideas that aim to show the right path to the people are still new to the man of 21st century. Therefore, 2007 was declared as the “International Mevlâna Year\' by UNESCO and the member countries. Mevlâna, in Mesnevi, has proposed ideas that addresses the issues of his time, however those ideas are still valid for today\'s issues and problems. Mesnevi includes important information in varied subjects, and it is easily possible to find values that are realated to educuation and those values are becoming highly popular. The aim of this study is to investigate the values that are included Mevlâna\'s mesnevi related the Primary School Social Science Curriculum.
İnsanların her geçen gün daha fazla ilgi gösterdikleri Mevlâna, insanlara doğru yolu göstermeyi amaçlayan eserleri ve fikirleriyle değerini korumaktadır. Öyle ki UNESCO 2007 yılını üye ülkelerde “Uluslararası Mevlâna Yılı” olarak ilan etmiştir. Mevlâna, Mesnevi\'de kendi günlerinin sorunlarına olduğu gibi, çağımızın bir kısım dertlerine, problemlerine de karşılık gelebilen sözler söylemiş, önerilerde bulunmuştur. Çeşitli konularda önemli bilgileri ihtiva eden Mesnevi\'de bugün önemi gittikçe artan eğitimle ilgili değerleri de bulmak mümkündür. Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan ve Mevlâna\'nın Mesnevisi\'nde geçen değerlerin araştırılmasıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 30 Issue: 1 |