BibTex RIS Cite

Satisfactories Of The Preschool Teachers About The Science Activities in Preschool

Year 2009, Volume: 29 Issue: 1, - , 01.03.2009

Abstract

The aims of this research are; emphasizing the education of science in early education and ascertaining satisfactorinesses of the teachers in the early education foundations on the science activities. Research is limitted by the early education teacher that work at formal and special schools in boroughes of Ankara. These are; Yenimahalle, Çankaya, Keçiören, Etimesgut, Altındağ and Sincan. 232 early education teachers included to the research. In research the questionnaire is used that is individual information form and have 29 clauses that determine the satisfactorinesses of the teachers about the science activities. The results are showing that satisfactorinesses of the early education teachers don\'t change according to their age, seniority, graduated school and company that he/she is working (P>0.05).

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterlikliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Year 2009, Volume: 29 Issue: 1, - , 01.03.2009

Abstract

Araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, fen etkinliklerine ilişkin yeterlilikleri bazı değişkenlere göre incelenmiştir. Bu değişkenler öğretmenin yaş, kıdem durumu, görev yaptığı okul türü ve mezun olduğu okuldur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu ve araştırmacılar tarafından geliştirilen 29 maddeden oluşan , “ Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterliliklerini Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara ili merkezdeki resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan toplam 1461 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evrenden random yöntemi ile seçilmiş olan, 2005–2006 eğitim öğretim yılı I.döneminde Ankara ilinde merkez ilçelerden Yenimahalle, &The aims of this research are; emphasizing the education of science in early education and ascertaining satisfactorinesses of the teachers in the early education foundations on the science activities. Research is limitted by the early education teacher that work at formal and special schools in boroughes of Ankara. These are; Yenimahalle, Çankaya, Keçiören, Etimesgut, Altındağ and Sincan. 232 early education teachers included to the research. In research the questionnaire is used that is individual information form and have 29 clauses that determine the satisfactorinesses of the teachers about the science activities. The results are showing that satisfactorinesses of the early education teachers don\'t change according to their age, seniority, graduated school and company that he/she is working (P>0.05).Okul öncesi, fen etkinliği, öğretmen yeterlilikPreschool, science, teacher satisfactories Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Saide Özbey This is me

Fatma Alisinanoğlu This is me

Publication Date March 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 29 Issue: 1

Cite

APA Özbey, S., & Alisinanoğlu, F. (2009). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterlikliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1).
AMA Özbey S, Alisinanoğlu F. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterlikliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. GUJGEF. March 2009;29(1).
Chicago Özbey, Saide, and Fatma Alisinanoğlu. “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterlikliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29, no. 1 (March 2009).
EndNote Özbey S, Alisinanoğlu F (March 1, 2009) Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterlikliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 1
IEEE S. Özbey and F. Alisinanoğlu, “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterlikliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”, GUJGEF, vol. 29, no. 1, 2009.
ISNAD Özbey, Saide - Alisinanoğlu, Fatma. “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterlikliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29/1 (March 2009).
JAMA Özbey S, Alisinanoğlu F. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterlikliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. GUJGEF. 2009;29.
MLA Özbey, Saide and Fatma Alisinanoğlu. “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterlikliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 29, no. 1, 2009.
Vancouver Özbey S, Alisinanoğlu F. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterlikliklerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. GUJGEF. 2009;29(1).