“Conceptual change approaches” based on Piaget\'s assimilation, organizing and stabilization principles on the basis of the concructivist approach, predicts that the students can understand new concepts correctly, provided that reorganizing or changing them with their present correct concepts. Various teaching strategies based on this reorganizing process were suggested. The most useful and the most known of theese strategies is conceptual change texts. Supporting theese tools with different teaching strategies can affect the conceptual change process positively. In this study, effects of supporting conceptual change texts with pedagogical- analogical models on the students\' understanding about work- power- energy concepts were investigated. Both quantitative data and qualitative data were collected in the study.Results of studyproduced that succes and understanding of the studentsPedagojik- analojik modeller, kavramsal değişim yaklaşımı, kavramsal değişim metinleri, iş- güç- enerji, animasyonlar, benzetmelerPedagogical analogical models, conceptual change approaches, conceptual change texts, work power energy, animations, analogies Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1
Pedagogical analogical models conceptual change approaches conceptual change texts work power energy animations analogies
Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayanılarak Piaget\' in özümleme, düzenleme ve dengeleme ilkeleri üzerine kurulan “kavramsal değişim yaklaşımı”, öğrencilerin yeni karşılaştıkları kavramları ancak mevcut kavramlarını yeniden düzenlemeleri ya da doğrularıyla değiştirmeleri ön koşuluyla doğru şekilde anlayabileceklerini öngörür. Bu yeniden düzenleme sürecini temel alan öğretim stratejileri arasında en kullanışlı olanı ve belki de en bilineni kavramsal değişim metinleridir. Bu araçların başka öğretim stratejileri ile desteklenmesi kavramsal değişim sürecini daha da olumlu yönde etkileyebilecektir. Bu çalışmada, kavramsal değişim metinlerinin kavramsal değişimi gerçekleştirmede önerilen bir diğer strateji olan pedagojik-analojik modellerle desteklenmesi durumunda, öğrencileri“Conceptual change approaches” based on Piaget\'s assimilation, organizing and stabilization principles on the basis of the concructivist approach, predicts that the students can understand new concepts correctly, provided that reorganizing or changing them with their present correct concepts. Various teaching strategies based on this reorganizing process were suggested. The most useful and the most known of theese strategies is conceptual change texts. Supporting theese tools with different teaching strategies can affect the conceptual change process positively. In this study, effects of supporting conceptual change texts with pedagogical- analogical models on the students\' understanding about work- power- energy concepts were investigated. Both quantitative data and qualitative data were collected in the study.Results of studyproduced that succes and understanding of the studentsPedagojik- analojik modeller, kavramsal değişim yaklaşımı, kavramsal değişim metinleri, iş- güç- enerji, animasyonlar, benzetmelerPedagogical analogical models, conceptual change approaches, conceptual change texts, work power energy, animations, analogies Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1
Pedagojik- analojik modeller kavramsal değişim yaklaşımı kavramsal değişim metinleri iş- güç- enerji animasyonlar benzetmeler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 29 Issue: 1 |