This research is a descriptive study examining the method of J. F. Mazas\' “Special Etudes op.36” which is one of the most used methods in the violin and the viola education in our country. It was done for the purpose that the viola students and educationalist colud enlarge their point of views to Mazas\' studies and Works that they would deal with in the lessons. It was defined, being scanned the right and left hand techniques in the scope of the method and then in the light of these definitions, the studies were examined in terms of target and target behaviours taking part in the contemporary education. 30 studies which will contribute to the technical development of both hands, the privileged targets that are planned the students to earn those and target behaviours were presented with the tables. The other statements with regard to studies were made under the ta, Keman ve Viyola eğitimi, Sağ ve sol el teknikleri, Mazasmethod, violin and viola education, right-hand and left-hand technics, Mazas Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1
Bu araştırma, ülkemizde keman ve viyola eğitiminde en çok kullanılan metotlardan biri olan J. F. Mazas\'ın “Special Etudes op.36” metodunu inceleyen betimsel bir çalışmadır. Keman ve Viyola öğrenci ve eğitimcilerinin derslerde ele alacakları “Mazas” etüt ve eserlere bakış açılarını genişletmek amacı ile yapılmıştır. Metot kapsamındaki sağ el ve sol el teknikleri taranarak tanımlanmış ve daha sonra bu tanımlar ışığında etütler, sırayla hedef ve hedef davranışlar yönünden incelenmiştir. Her iki elin tekniksel gelişimine katkıda bulunacak 30 etütten; 35 hedef ve bu hedeflere ilişkin; 123 hedef davranış tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 28 Issue: 3 |