This article was prepared to discover the reasons for the difficulties Turkish students encounter while they are writing in French and aims to suggest solutions to contribute learners to produce correct and complete sentences. The population of the study was composed of the students and instructors who attended the French preparatory classes of Gazi, Hacettepe and Ankara Universities in 2003-2004 academic year. In this article, writing skill was dealt with on the basis of “producing correct and complete sentences”. The reasons which were determined via the questionnaire results and vocational experiences were analyzed under headings.
Bu makale, Türk üniversite öğrencilerinin karşılaştıkları fransızca yazma güçlüklerinin nedenlerini saptamak ve öğrenenlerin doğru sözce üretebilmelerine katkıda bulunacak çözüm önerileri sunmak amacıyla hazırlanmıştır. Makalenin evrenini, Gazi, Hacettepe ve Ankara Üniversitelerinin Fransızca hazırlık sınıfları (2003-2004) öğrencileri ve öğretim elemanları oluşturmuştur. Makalede, yazma becerisi “doğru ve eksiksiz sözce üretimi” olarak ele alınmıştır. Anket sonuçlarına ve mesleki deneyimlere dayanarak belirlenen nedenler başlıklar halinde incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 28 Issue: 3 |