BibTex RIS Cite

The Attitudes of Students Attending To The Different Departments of Amasya Education Faculty Towards History Course

Year 2007, Volume: 27 Issue: 3, 1 - 20, 01.09.2007

Abstract

The aim of the study is to determine attitude level and level differences of student teachers towards history. The sample of the research consists of the final year students attending the different departments of Amasya Education Faculty. To determine the attitudes of the students 5 likert type History attitude scale has been used. The scale has been used on 285 final year students attending to the seven different departments of Amasya Education Faculty. The data is evaluated by means of variance analyses and scefee test. As a result, it can be seen that there is no meaningful differences about the attidudes of students attending to these departments toward history course..

Amasya Eğitim Fakültesinde Farklı Bölümlerde Okuyan Öğretmen Adaylarının Tarih Dersine İlişkin Tutumları

Year 2007, Volume: 27 Issue: 3, 1 - 20, 01.09.2007

Abstract

Araştırmanın amacı, öğretmen adayı üniversite öğrencilerinin tarih dersine ilişkin tutum düzeylerini ve düzeyler arasındaki farkı belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Amasya Eğitim Fakültesi\'nde çeşitli bölümlerde okuyan son sınıf öğretmen adaylari oluşturmaktadır. Öğrencilerin tarih dersine ilişkin tutumlarını belirlemek için 5\'li Likert tipi derecelendirmenin esas alındığı, Tarih dersi tutum ölçeği kullanılmıştır. Ölçek, yukarıda belirtilen Amasya Eğitim Fakültesinde son sınıfa gelmiş yedi farklı bölümde okuyan toplam 285 öğretmen adayına uygulanmıştır. Veriler, variyans analizi ve schefee testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, tarih dersine ilişkin tutum düzeyThe aim of the study is to determine attitude level and level differences of student teachers towards history. The sample of the research consists of the final year students attending the different departments of Amasya Education Faculty. To determine the attitudes of the students 5 likert type History attitude scale has been used. The scale has been used on 285 final year students attending to the seven different departments of Amasya Education Faculty. The data is evaluated by means of variance analyses and scefee test. As a result, it can be seen that there is no meaningful differences about the attidudes of students attending to these departments toward history course..Tarih dersi, tutum, öğretmen adayı, Eğitim FakültesiHistory course, attitude, student teacher, Education Faculty Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emine Altunay Şam This is me

Publication Date September 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 27 Issue: 3

Cite

APA Şam, E. A. (2007). Amasya Eğitim Fakültesinde Farklı Bölümlerde Okuyan Öğretmen Adaylarının Tarih Dersine İlişkin Tutumları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(3), 1-20.
AMA Şam EA. Amasya Eğitim Fakültesinde Farklı Bölümlerde Okuyan Öğretmen Adaylarının Tarih Dersine İlişkin Tutumları. GUJGEF. September 2007;27(3):1-20.
Chicago Şam, Emine Altunay. “Amasya Eğitim Fakültesinde Farklı Bölümlerde Okuyan Öğretmen Adaylarının Tarih Dersine İlişkin Tutumları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27, no. 3 (September 2007): 1-20.
EndNote Şam EA (September 1, 2007) Amasya Eğitim Fakültesinde Farklı Bölümlerde Okuyan Öğretmen Adaylarının Tarih Dersine İlişkin Tutumları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 3 1–20.
IEEE E. A. Şam, “Amasya Eğitim Fakültesinde Farklı Bölümlerde Okuyan Öğretmen Adaylarının Tarih Dersine İlişkin Tutumları”, GUJGEF, vol. 27, no. 3, pp. 1–20, 2007.
ISNAD Şam, Emine Altunay. “Amasya Eğitim Fakültesinde Farklı Bölümlerde Okuyan Öğretmen Adaylarının Tarih Dersine İlişkin Tutumları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27/3 (September 2007), 1-20.
JAMA Şam EA. Amasya Eğitim Fakültesinde Farklı Bölümlerde Okuyan Öğretmen Adaylarının Tarih Dersine İlişkin Tutumları. GUJGEF. 2007;27:1–20.
MLA Şam, Emine Altunay. “Amasya Eğitim Fakültesinde Farklı Bölümlerde Okuyan Öğretmen Adaylarının Tarih Dersine İlişkin Tutumları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 27, no. 3, 2007, pp. 1-20.
Vancouver Şam EA. Amasya Eğitim Fakültesinde Farklı Bölümlerde Okuyan Öğretmen Adaylarının Tarih Dersine İlişkin Tutumları. GUJGEF. 2007;27(3):1-20.