The purpose of this study is to determine the attitudes of the freshmen towards English within the scope of common compulsory courses and investigate whether the students\' attitudes indicate significant differences with regard to their sex, their departments and the types of high schools from which they have graduated. The subjects of the study were composed of the first year students at Buca Faculty of Education and İzmir Vocational Institution of Higher Education at Dokuz Eylül University. The findings of the research lead to the following conclusions; half of the freshmen in the sample hold a negative attitude towards the English course within the scope of common compulsory courses. There is not a significant difference between the attitudes of the students and their sex . But the attitudes of the students towards English within the scope of common compulsory courses differ significantly according to their departments. The attOrtak Zorunlu Ders, İngilizceye Yönelik Tutum, İngilizce ÖğretimiCommon Compulsory Course, Attitude towards English, English Teaching Tam Metin
Bu çalışmanın amacı, üniversite 1. sınıf öğrencilerinin ortak zorunlu dersler kapsamındaki İngilizce dersine yönelik tutumlarını belirlemek ve öğrencilerin tutumlarının cinsiyetlerine, bölümlerine ve mezun oldukları liselerin türüne göre anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğini araştırmaktır. Bu çalışmanın denekleri, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi ve İzmir Meslek Yüksekokulu\'nun 1. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın ortaya çıkardığı sonuçlar şunlardır; araştırmaya katılan 1. sınıf öğrencilerinin yarısının ortak zorunlu dersler kapsamındaki İngilizce dersine yönelik tutumları olumsuzdur. Öğrencilerin tutumları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Fakat öğrencilerin ortak zorunlu dersler kapsamındaki İngilizce dersine yönelik tutumları öğrenThe purpose of this study is to determine the attitudes of the freshmen towards English within the scope of common compulsory courses and investigate whether the students\' attitudes indicate significant differences with regard to their sex, their departments and the types of high schools from which they have graduated. The subjects of the study were composed of the first year students at Buca Faculty of Education and İzmir Vocational Institution of Higher Education at Dokuz Eylül University. The findings of the research lead to the following conclusions; half of the freshmen in the sample hold a negative attitude towards the English course within the scope of common compulsory courses. There is not a significant difference between the attitudes of the students and their sex . But the attitudes of the students towards English within the scope of common compulsory courses differ significantly according to their departments. The attOrtak Zorunlu Ders, İngilizceye Yönelik Tutum, İngilizce ÖğretimiCommon Compulsory Course, Attitude towards English, English Teaching Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 27 Issue: 3 |